Söta lilla Molly



Dagen började med ett spinningpass, fortsatte med en kylig promenad med hundarna på skoterleden. Med fleece-sockar och mocka-kappa trippade söta Molly med åxå :)   Efter lunch med tillhörande slapparstund, tränade jag hundarna lite, sen tog jag Paddy på en egen walkabout.  Det var så kallt att han blev alldeles vit i ögonbrynen :)

Jo vet ni. Jag har väl nämnt att jag väntat en hel evighet på Mollys vaccin. Apoteket skulle höra av sig när vaccinet kom, fick jag per mail från djursjukhuset veta. Idag när jag lix var i Burträsk, gick jag in på apoteket och frågade om det kommit. Jag var ju där före jul och frågade åxå. Nää... det har fortfarande inte kommit. NÄr jag kom hem, mailade jag djursjukhuset och sa att det fortfarande inte kommit... har ju för bövulen väntat sen i början på november. Till svar fick jag att vaccinet kommit till apoteket den 6/12. WHAT??    jo, till apoteket i BUREÅ !!!!    Inte fan har apoteket i Bureå hört av sig till mig och sagt att det ligger DÄR?? Jag beställde att jag ville ha det till Burträsk, som är närmast.   

Nu till nästa kapitel av DEN historien: Självrisken på försäkringen, 2500 kr, betalade jag ju vid första veterinärbesöket den 1/9. Den räcker i 100 dagar. Efter 100 dagar får man betala ytterligare en självrisk. Om de ringt så att jag fått hämta vaccinet direkt det kom, hade jag hunnit inom 100 dagar, det hinner jag inte nu. Vaccinet kostar 2000 kr. Jag har mailat försäkringsbolaget för att höra om de står för det, eftersom det inte är MITT fel att jag inte fått info om vilket apotek de skickat till, plus att jag fick meddelande om att apoteket skulle ringa mig när det kom. Om inte försäkringsbolaget tar det...... då blir jag ...... besviken. Minst sagt. Galen kan man åxå kalla det.

Nu är det dags att gå ut med hundarna, sen krypa isäng.   I morgon kväll blir det terminens första core-pass :) Kul !!!

Hoppas ni haft en bra dag!

Gokväll

Kommentarer
Postat av: Jennü

Maria, jag blir så glad av din blogg ibland! Allt träffar så rätt! Tack.

2012-01-09 @ 21:45:02
URL: http://jennuslife.blogg.se/
Postat av: Maria

Härligt att höra! :)

2012-01-09 @ 21:52:09
URL: http://bygdsiljumsmaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0