Jag är inte döv ... men hör dig inte.

Om du inte talar Direkt till mig, hur ska jag då höra dig?  Om du pratar enbart bakom min rygg, hur ska jag då förstå dig? Om du inte vågar säga det du tänker ....  är du då min vän?  Eller är det JAG som är en dålig vän, eftersom du inte vågar? 
 
 
Idag, onsdag, har det varit sol och varmt. När jag gick morgonpromenaden med hundarna ... eller ok ... det var mer av en förmiddagspromenad, för jag tog sovmorgon :) :) :)   ... nåja ... när jag gick första promenaden för dagen med hundarna, och passerade Malin och Johans hus .... så tänkte jag: Det här unnar jag dig Malin. En solig och varm dag :) :) :)  
 
Efter promenaden som varade en dryg timme, makligt tempo ....  så satte jag mig på balkongen en kvart i en skön solstol. Jag har ett minne av att jag tidigare tyckte om att sola. Jag kunde ligga en hel dag  på långnäsets strand och bara STEKA. Jag kunde ligga i timmar på en filt på gården ....  men NU ... Nä vet ni ... det GÅR inte. Vet inte om det är ålder, vishet, eller nåt annat oidentifierbart ... men jag KAN lixom inte. Det blir för VARMT.  Fördelen för MIG är att jag kan helt enkelt gå in och strunta i att ligga ute. De som VILL ligga ute i solen ... har inget val. Är det ingen sol, så funkar det lixom inte. DÄRFÖR unnar jag alla som vill ha sol, att det blir väldans mycket sol resten av sommaren :)  Jag kan ju faktiskt vara ute på nätterna och promenera  med vovvarna ... när jag tänker efter.   Paddy är sugen på en löprunda åxå, och jag har varit oerhört lat ... så jag ska skärpa mig ... på med löparskorna!
 
Fram på dagen blev det ytterligare en promenad med vovvarna, i övrigt har de mest fått vila idag. Jag åxå kan man säga ... har inte överansträngt mig på något sätt :) 
 
I morgon jobbar jag igen :)  Jag ser fram emot det :)  Det är så himla kul !   Jag gick tillbaka ett år i bloggen och läste, och där kan man se att jag VERKLIGEN ville börja jobba på Westmans ... nu GÖR jag det :) :) :) :)   helt fantastiskt. Dessutom är det hundra gånger BÄTTRE nu än förra sommaren på stället, så gissa min glädje :)
 
Nu är onsdagen rätt så urvriden känns det som ... Ska sätta mig i soffan och klia lite hundar innan det är dags att krypa isäng. Hoppas ni haft en bra dag !  Livet är ett underbart mysterium, och man lär sig nya saker VARJE DAG !!! 
 
Gokväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0