Lycka, vad är det egentligen?

Måndag. Ledig dag. Jag vaknade och klev upp 6.30. Varför?  - för att jag vaknade och var pigg :)
 
Idag har jag haft en superbra ledig dag. På förmiddagen var det hundarna som gällde, promenad och träning. Mitt på dagen drog jag iväg till Burtäsk där jag åt lunch med bästisen Annica och hennes Johan. Vi åt Västerbottenspaj på Ostens Hus, och det var sannerligen Gott!  Efter lunchen drog jag iväg till hundklubben för lite surr, och för att hämta tunnlarna till agilitybanan, jag ska laga dem lite tills i morrn.
 
När jag kom hem blev det en promenad med hundarna. Rejält varmt och soligt ska jag säga ... så det blev ingen lång, rask sväng. Lite träning passade jag på att göra under prommisen dock ... ja, alltså ... träning för hundarna :)
 
Jo, det här med Lycka. Vad blir man lycklig över? Vad ÄR lycka?  För MIG är det tex:
- att träffa Pernilla och Hannah. Direkt jag SER dem blir jag lycklig inombords.
- Att kliva in på jobbet. Direkt jag kommer innanför dörren, känner jag en lyckokänsla.
- Att träna med hundarna. När vi jobbar ihop, då jag känner att kommunikationen funkar, då känner jag lycka
- Varje gång jag går in i köket .... ser den nya mattan, utsikten från köksfönstret .... DÅ känner jag lycka
- När jag på kvällen öppnar sovrumsdörren och möter den svala luften från sovrummet .... (nu pratar vi när det är sommar och varmt ... har fönstret öppet dygnet runt, och dörren stängt på dagarna. På kvällen är det SVALT och SKÖNT)   DÅ känner jag lycka
 
Det finns MASSOR med tillfällen när jag känner LYCKA ... skulle jag räkna upp alla tillfällen här, skulle inlägget bli för långt, inte bara för Hannah, utan för alla :)
 
NU är det läggdags ... Det har varit sol och varmt idag, och det har jag unnat alla som gillar värmen :)  JAG har fått massor med svala sköna dagar, så nu är det inte mer än rätt än att alla andra får som DE vill någon gång :)
 
Jag har haft en underbar dag, hoppas Du åxå haft det, och att du fyllt den med nåt värt.
 
Gokväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0