Oh my god

Fredagen är inte bara slut, den är snudd på lördag :) TÄNK att JAG varit vaken såhär länge!!!
 
Dagen började med en raketstart .....Molly upptäckte att Judit, påfågeln, satt under vår bro, så när vi kom ut på morgonpinket, så jagade hon iväg den över vägen ...i ordets rätta bemärkelse. Judit FLÖG över Westmans-huset .... och landade i ett träd i parken. Molly, som tillfälligt blivit stendöv, lyssnade inte på nåt stanna-kommando utan kutade som en idiot över på Westmans. Själv baxade jag upp övriga hundar och sprang som en idiot ....
 
Molly hade, i brist på påfågel, bitit tag i dvärgtuppen Birger. Ett bra grepp om fjädrarna. Som tur var satt cheferna Solveig och Joakim ute på Westmans terass .... så Joakim hann sprinta ner från terassen och ryta åt Molly så hon släppte Birger ..... Molly sprang upp på terassen till Solveig och kissade på sig. DÅ kom jag springande. Nyvaken med håret åt alla håll, foppatofflorna åt både härsan och tvärsan .... HERREGUD MOLLY   SÅDÄR FÅR MAN INTE GÖRA !!!!!!
 
Allt slutade väl, både Judit och Birger mår bra, men Molly får vara kopplad på morgonpinket framöver.
 
Morgonrundan blev runt byn, alltså kring 4.5 km. Det blev lite svettigt .... jo, det är ju sommar, så det SKA vara svettigt ... fniss ....   Frukost, fippel ... sen ytterligare en sväng runt byn  med hundarna. Jo, jag hann klämma in ett pass med Kelly åxå innan det var dags att kamma till mig och gå på jobbet :)
 
Som vanligt så var jobbarkvällen en dunderhit :) Jättekul !!!  Sen har jag mest slappat. Varit ute på sista kvällspinket med hundarna, och nu är det dags att gå isäng. Kan ni fatta att jag är vaken än ?? Whats up liksom ?? :)  Men nu tar det tvärstopp däremot .....  
 
Gokväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0