Torsdag ... underbara Torsdag.

För er som bara vill läsa om hundarna och deras träning .... ni kan nog sluta läsa redan nu, och återkomma i morgon :)  Det här inlägget kommer inte att handla om hundar överhuvudtaget, även om jag naturligtvis jobbat med dem idag åxå. Btw, när man kollar mina fotoalbum på facebook, åtminstone om man kollar på mitt album: Sommar 2012, så kan man undra: Umgås jag ALDRIG med någon annan än hundarna??   FNISS
 
Jo ... just det. Dagens tankar och funderingar.
 
Att vara uppskattad. Att få VETA att man är uppskattad. Att få HÖRA att man är bra på nåt. Herregud va kul det är !!!!
 
Häromdagen när jag var ute med hundarna så mötte jag en cyklist. En kvinna från byn. Hon bor i Handlarbacken. Hon bromsade in cykeln och sa: Gud va du skriver Bra! Du skriver med sånt flyt, det är så härligt att läsa ... det bara flyter på ... hon använde kroppsspråket för att understryka vad hon menade ... När jag tackade så väldigt mycket för hennes ord, och sa att jag tycker om att skriva, sa hon att hon önskade att hon åxå kunde skriva ... men att skriv-kunskaperna slutade vid handlingslappen.
 
Jag TYCKER verkligen OM att skriva. Jag har alltid tyckt om att skriva.  Jag har inte alltid varit duktig på att uttrycka mig i skrift, men jag har alltid tyckt om det. Jag har alltid tyckt om att uttrycka mig. Jag har inte alltid varit rättfram och ärlig ... men jag har alltid tyckt om att uttrycka mig. Det är först de senaste 20 åren som jag upptäckt att Sanningen varit väldigt viktig för mig. Jag har nog ALLTID vetat det, men det är bara de senaste 20 åren som jag märkt att det är inte bara viktigt, utan avgörande.
 
Jag tycker om att Peppa människor. Jag GILLAR ... eller inte bara gillar, jag VÄRDESÄTTER verkligen att kunna entuiasmera människor, att pusha människor  .... DET blir jag peppad av.
 
Nu börjar klockan bli såpass mycket att jag ska ta ut hundarna och sedan krypa isäng. Funderingarna får följa mig i sömnen och återkomma i morgon.
 
Gokväll
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Visst är det härligt att bli uppskattad och att känna att man tillför något, så känner jag när jag jobbar med dogwalking, all den uppskattning jag får av alla dessa underbara hundägare,
Själv tycker jag också om att skriva och har alltid tyckt om det, när jag var yngre så var jag så blyg och hade svårt att ta kontakt med nya människor, men att skriva ner mina tankar och funderingar, skrev dagbok också och fick alltid VG eller MVG på mina uppsatser...så skriva är ljuvligt, en gång i tiden så drömde jag om att bli författare......Japp, du både peppar och skriver kanon!

2012-07-20 @ 14:13:02
URL: http://mariesvovvar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0