Förändringar

Blir smått förvirrad när jag loggar in på min blogg och ska skriva ett inlägg. De har gjort om ... förändrat .... bytt ... jag har inte hunnit vänja mig och känner mig lite lost.
 
Det här med förändringar ...  Många har svårt med förändringar....Ta bara en sån sak som när facebook gör sina förändringar. Vips så startas grupper och arga inlägg om att "Jag tar bort facebook om ni inte går tillbaka till det gamla facebook" osv. Är det ens någon som kommer ihåg hur det "gamla" facebook såg ut? Vad var man emot egentligen?
 
En del människor VILL ha förändringar ... helst hela tiden, åtminstone 10 gånger per dag. Tänker på yrkesgrupper ....   En del yrkesgrupper trivs på jobbet för att det "händer saker hela tiden" Ingen dag är den andra lik osv.  medans vissa yrkesgrupper , eller typer av människor kanske man ska säga, trivs bäst om det ser likadant ut .... man sitter på samma plats  i fikarummet som man alltid suttit på... om någon ny börjar på jobbet och tar den platsen ... då blir allt lixom ... ur led.
 
Människan är ett vanedjur. Man BLIR van vid det nya facebook , man BLIR van att sitta på en ny plats .... det tar bara lite tid att vänja sig, men snart är det Nya, det som känns invant, tryggt och säkert. Pålitligt på nåt sätt.
 
Ibland är det nog BRA att man TVINGAS till förändring ... bara för att ruskas om lite.  
 
Idag är den första dagen på resten av mitt liv. Jag MÅSTE inte göra som jag gjorde igår och i förrgår ... och dagarna före det. Jag kan faktiskt välja att göra på annat sätt. Jag kan välja att förändra.
 
Idag är den första dagen på resten av mitt Liv. Kom ihåg det, och fyll dagen med nåt värt :) :)
 
Gomorron

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0