Trött. Punkt.

Nattens sömn blev det som ni förstår inte mycket av. Kl 5 var det trots lite sömn, uppstigning och kaffekokning. 5.30 var kaffet drucket, hundarna pinkade och vi var på väg till Luleå. Kom fram ganska precis kl 8 och fick en superp veterinär. Han klämde inte ett dugg på knölen ...  Han förklarade det med att man inte ska klämma och på så sätt sprida cellerna som finns i knölen. Min tanke gick genast till vetten igår, som nästan aldrig höll på att sluta klämma.

Dagens ytterst sypmpatiske vet. bjöd Kelly på en näve hundgodis innan han kopplade henne, bad mig sitta kvar ett tag så att Kelly inte skulle se att jag gick, och sen tog iväg henne för operation. Han meddelade att hon inte skulle vara klar före kl 14, vilket gav mig en hel dags väntande. Till absolut största delen befann jag mig på parkeringen till djursjukhuset. Promenerade med de andra hundarna, samt körde iväg på Statoilmacken ca 500 m bort (visste inte att det var sååå nära) för att köpa dricka, tidning och ett äpple .

När jag äntligen fick träffa henne igen, berättade vetten Lasse, att allt gått bra. Han hade opererat ut en cysta, dvs inte en massiv tumör, utan den var delvis fylld med grön/brun sörja. Allt är ivägskickat för analys, svar kommer om 10-12 dagar. Hon hade en drän i hålet ... han hade opererat utifrån, så såret låg nedanför munnen .... En krater finns nu ner i käken och blottar 3 st. tandrötter.  Han berättade då att ifall han VETAT att cystan är godartad, hade han plockat ut de tre tänderna, men eftersom vi inte vet än, så vill han inte försvaga käken genom att ta ut dem ....

Det var skönt att komma hem igen, det tyckte nog Kelly åxå, som kröp upp i soffan och har sovit där sedan dess, efter att ha blivit handmatad. Drän-slangen har redan lossnat .... så jag ska hålla uppe såret genom att peta med en tops, så att geggan kan komma ut. Om 10 dagar ska jag plocka stygnen och hoppas få svar på analysen.

NU är jag så trött så jag nästan kräks . Ska väcka hundarna och gå ut ... sen går vi isäng. Måste jag ut inatt för att någon behöver ut, så får det bli så. Jag är så trött så jag vet varken ut eller in. MÅSTE lägga mig.

Det sista vetten Lasse sa innan jag tog Kelly och åkte hem var: Det ENDA vi VET säkert, är att vi de närmsta 10-12 dagarna, inte VET. Lägg ingen sorg de här dagarna, utan NJUT av varandras sällskap.

DET ska jag göra. Jag ska NJUTA av Kelly och hennes sällskap.

Stort Stort TACK till alla er som bryr er, och som visar er omtanke. Jag är rörd till tårar av eran omtänksamhet!!!
Jag hoppas att jag någon gång kan finnas där för ER som ni nu finns där för MIG.

Kramar och Gokväll!

Kommentarer
Postat av: Marie

Skönt att höra att operationen gick bra och att han var mer positiv än den förra vetrinären, som sagt så klart man är orolig när det gäller ens fyrfotade familjemedlemmar, men som sagt man ska inte ta ut något i förskott, och vetrinären har rätt, njut av varje dag tillsammans och så tar man svaret vare sig det är positivt eller negativ då när det kommer, ha det gott, Kramar i stora lass till både dig och dina underbara hundar...

2012-06-12 @ 20:52:56
URL: http://mariesvovvar.blogspot.com
Postat av: Melodie

Låter som att det är en bra veterinär då han sade att man ska njuta av varandras sällskap. Jag kan bara hålla tummarna på att svaret på cystan är inte elakartad.

2012-06-12 @ 21:26:20
URL: http://azap.blogg.se/
Postat av: Elice

Skönt trotts allt att vet kunde åtgärda något så snart.

Så som det beskrivs har jag sett flera fall hos både hundar, hästar och människor. Dessa fall har alla varit inkapslade absesser i käk och kindben som läkt bra eft behandling.

Hoppas

Kramar

2012-06-12 @ 23:28:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0