Det gör lite ont när planer spricker !

Planen för idag sprack. Det sved lite faktiskt. De som skulle komma på förmiddagen för att spika fast de nya golvlisterna och fösa in kylen från vardagsrummet in i köket .... KOM inte på förmiddagen.  Jag tog ut Sally och Kelly så att de fick springa lösa och busa på avlägget nedanför 4:an ... sen var min plan att träna hundarna på ica-parkeringen, samt springa med Paddy. Jag väntade och väntade .... ville inte att de skulle klampa in här utan att jag var hemma, med tanke på Sally framför allt. 12.30 Kom de.   14.00 var de färdiga. Ut en sväng med småhundarna plus Sally, Sen tog jag Paddy och sprang en mil, gick ner i gymmet en sväng .... och sen upp, flytta in köksmöblerna i köket, städa, byta rent i sängen ..... Gud va snyggt det blev med nya mattan. Jag är helt hänförd ...

Mattan före:


och efter:


Äntligen har Kelly börjat leka med Sally, även om hon är bra på att leka för sig själv åxå :)





Hörrni ... ibland är det som att man hamnar i en myrstack med "ettergadd" när man säger sin åsikt. Det är som att starta ett krig, även om inget i åsikten på något sätt är felaktig eller missvisande. Hundforum är verkligen speciella ställen att hänga på :)

Nä, nu ska jag duscha, sen krypa ner i renbäddad säng med alla hundarna :)  Eller, Sally brukar sova i bädden nedanför sängen faktiskt. Hon kryper upp i sängen på morgonen när hon ser att jag är vaken ... om hon är vaken själv vill säga. Hon vaknar ju inte av väckaren, inte av att de andra hundarna hoppar ner från sängen ... och inte av att jag kliver ner heller ... så är hon inte vaken så missar hon hela mysmorgonen .. för hon hör verkligen inte när vi kliver upp. Fördelen är att hon inte hör när grannen går ut genom sin ytterdörr mittemot min heller. DET hör de andra hundarna .... men inte Sally. De andra hundarna hör när någon knackar eller ringer på dörren ... men inte Sally .  Men skäller gör hon. Eller ... det är en blandning av skällande och ylande ....  Mest när hon vill leka :)

Nä, nu är det bäst att jag roterar, annars blir det så himla sent.

Gokväll

Kommentarer
Postat av: EmPe

Vilken bra matta du fick. Skitsnygg ju. Sån skulle jag vilja ha i min lägenhet men gubbskrutten lär nog inte göra något åt min. ;-)

2012-05-17 @ 18:02:21
URL: http://nyaemilia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0