Fredag ..... IGEN!! :)

Ibland undrar man ju hur många fredagar det finns per vecka, för jag tyckte jag skrev häromdagen att det var fredag :)

Nåja, fredag är lika med städdag i paradiset, så även den här dagen. Men den ska fyllas med ännu mera saker :)   Först och främst ska jag tala om att jag döpte om Polly igårkväll. Hon heter numera Sally.  Inte för att jag vet om det har någon större betydelse, för endera är hon döv, eller så har hon lock för öronen efter flygresan .... för hon verkar inte reagera på ljud. Intrycken kan ju vara för många så att hon helt enkelt stänger av hörseln för att orka ta in allt.  Hon är i alla fall lugnet själv. Inte harig och skygg, men mjuk, försiktig och nyfiken.  Hon har ett skall åxå. Lite dovt sådär. Det visade hon redan igår, när hon stod och kikade ut genom fönstret i vardagsrummet och Ludde med husse gick förbi härutanför.

Igårkväll gick hon ner för trappan själv när vi skulle gå ut, WIIII  :)  men upp får jag fortfarande bära henne. Hon kan gå bra i koppel en liten bit, med mjukt viftande svans, men så HIPS VIPS blir det tvärnit, och då är det bara att bära.  Hon är inte lika godismotiverad som de andra hundarna, men det kan ju ändras efter några dagar. Hoppas det, för det är lättare då :) 

Hon känns helt avslappnad och springer inte och följer efter mig när jag går ut i köket eller ner i tvättstugan. Hon tar allt med ro, vilket känns lovande.

De andra hundarna är nog lite trötta, för det tar på att få en ny familjemedlem i huset. Molly är fortfarande lite spak i hennes närhet, eller rättare sagt, ser till att inte komma så nära. Jag tror att hon kände lite: Å gud så stor hon var, jag tror jag svimmar, eller nåt liknande, för hon har inte visat tänderna mot henne en enda gång.... fniss

Nä hörrni, om jag skulle ta och sätta igång med städbestyren. Ha en underbar fredag allihop, vad ni nu väljer att fylla den med :)

Gomorron

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0