Kväll ... återigen.

Då var det måndagkväll. Redan den 28:de maj. Fattar ni hur snabbt det går?! Helt sjukt.

Dagen började med kort pinkrunda med alla vovvarna, hem för att dricka kaffe ... sen ut med småtjejerna på en längre tur, gick upp till backen och sen en sväng på elljusspåret. När en älg brakade iväg framför oss fann jag för gott att vända. Vi befinner oss nu mitt i kalvningsperioden, och jag vill INTE ha en ilsken älgko i hasorna, så jag vände där :)  När jag kom hem bytte jag hundar, tog Paddy och Sally på en sväng. När vi kom hem blev det en dusch, eftersom jag svettades FASTÄN det skulle bli kallt idag. Nä, det VAR inte kallt :) :)   Efter dusch så bar det iväg till stan, via burträsk och apoteket för att hämta ut mer medicin.

Jag, Pernilla och Hannah käkade lunch på Tatung efter att ha varit på Team Sportia och köpt en cykel till Pernilla. HOn fyller ju år snart, så hon fick en slant av mig, Hannah och Lukas till cykeln, en vacker Sjösala :)   Vi passade på att besöka några secondhandbutiker för att kika på lite rat och dravel innan det var dags för mig att åka hem. Sally följde med till stan, hon gillar att åka bil. Jag har ju en lastbilsreggad bil, så bakom framsätena är det ett galler, och HELA utrymmet bakom är belagt med madrasser ... så hon trivs alldeles perfekt . Hon lägger sig direkt och sover ... knappt man kan väcka henne för att ta ut henne ibland. Då jag inte lämnat henne mer än någon timme hemma med de andra, så tyckte jag att den lösningen var den bästa ... särskilt idag med sina 10 grader och mulet :) PERFEKT :) :)

Strax ut på sista pinkrundan .... sen kojar vi. I morrn blir det långprommis har jag planerat. Ser inte ut att ska bli så varmt :) så det passar bra.  Träna alla var för sig passar åxå in i schemat eftersom jag inte jobbar nånting i morrn heller.

HOppas ni haft en bra dag, och att ni fyllt den med värda grejjer. Dagarna går alltför snabbt för att man bara ska låta dem passera ....

Gokväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0