Lördag. Snöfall och 0.6 grader

Men det är Plusgrader i alla fall, eller, en halv plusgrad :)

Det här vädret var ju inte vad man hoppats på direkt ... men skulle man förkasta dagen bara för att vädret är taskigt, så skulle man ju måsta förkasta massor med dagar .... och varför skulle man det? Man får helt enkelt välja att göra nåt annat istället för att sitta ute och sola, det är inte mer komplicerat än så.

För 7 år sedan, 050505 dog mamma. Tänk att det gått 7 år. Helt ofattbart. Tänker på henne varje dag fortfarande, det kommer jag nog alltid att göra. Jag minns när hon dog, den där känslan av att vara den som lixom skulle "ta över", tillsammans med mina bröder , alltså bli familjeäldste. Det var jag lixom inte redo för kände jag.  Jag kände mig inte tillräckligt "vuxen" att axla det ansvaret, fastän jag var 40 år.

Har ni tänkt på det här med hur man resonerar kring ålder, jag vet att jag skrivit om det förut. Man kan känna sig för "liten" vid 40 ....  samtidigt som man, när man var yngre, tyckte att 50 år var nånstans i slutet av livet. Märkligt det där ....

I morse när jag gick ut med hundarna, snöade det som sagt. Sally var den som, tillsammans med Paddy, kände för att rejsa i snön, gräva som en besatt, rulla sig och fånga snöflingor i munnen. De andra hundarna gjorde snabbt sina morgonbestyr, och sprang upp på bron igen.  Sally lekte lite när vi kom in åxå, hon provade även kasta sig ner på golvet i en lekinvit till de andra, men hon är ju tyngre och större, så det small rejält i golvtiljorna och de andra blev mest rädda av dunsen, så någon grupplek blev det inte. Då lekte hon med bollen en stund, sedan small hon av och sover nu djupt.

Nu ska jag ner i tvättstugan och avsluta det jag påbörjade häromdagen, sedan blir det lite träning med hundarna härinne.

Ha en bra dag allihopa :)

Gomorron

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0