Hopp upp Kelly :)

Söndagen håller på att rinna ut. Försöker hålla mig uppe ett tag till, för jag har ju fredag idag :)   
Idag har jag påbörjat ett nytt moment med Kelly - att hon ska hoppa upp på min rygg. Det är ett freestylemoment, men jag har ju redan beslutat att jag inte ska tävla i lydnad, utan bara träna lydnad för skojs skull, så även freestyle.   Jag la mig platt på mage på golvet till att börja med .... och det tog en BRA stund innan hon fattade att hon ens skulle upp på mig ... hon visste inte till sig till en början, sen backade hon och satte sig lite försiktigt på min rygg ....  jag fortsätter träningen i morgon.
 
Med Molly tränade jag fot och att faktiskt sansa sig och försöka sluta steppa i olika moment. Med Paddy blev det fotposition MED ögonkontakt. DET tål att tränas mer på.   Med Sally tränade jag Sitt, Ligg, STå, samt inkallning.
 
Eftersom jag har världens bästa hundar, är jag supernöjd med träningsdagen :)
 
Efter jobbet blev det en kort runda med hundarna, sen iväg på cirkelträningen. Det kändes som en bra träning ... ja alltså, för de andra .... för mig blir det ju inte mer än möjligen träning av skrik-musklerna ... fniss ... men det är så himla kul med dessa cirkelträningar. Skulle dock behöva det själv ....  har gått upp nåt fruktansvärt i vikt det senaste året ... till och med halvåret. och jag vet ju mycket väl varför. Tidigare tränade jag 6 pass i veckan, och åt vettigt. Nu tränar jag inte alls, och äter allt annat än vettigt. Ekvationen är enkel ... fniss ..... 
 
Nä hörrni, nu lutar det åt att jag ska ta ut hundarna för kvällspink, sen kryper jag isäng. I morrn ska jag in till stan, har tid på hörcentralen ....  Ska nog springa en sväng med Paddy har jag planerat, och sen träna med alla vovvarna var för sig.
 
Gokväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0