Känslor.

Idag/ikväll har jag gråtit massor med tårar. Det har formligen bara sprutat. Varför? - Jag har träffat min älskade lillebror, och han har fått jobb, på VÄRLDENS BÄSTA JOBB!!! :) :) :)  
 
För några år sedan, skulle jag, ärligt talat, inte talat så kärleksfullt om min lillebror, som jag gör idag. Det finns orsaker och bakgrund till detta, som jag inte behöver gå in på. Kontentan av det hela är att ... Ibland väljer man fel väg ... men efter många om och men, så kommer man sig in på RÄTT väg igen.
 
Ska inte då den människan få all cred och stöd??!! - Japp.
 
Som människa, vilken som helst, så är sanningen att man ibland väljer fel, gör fel,  ...... beter sig fel. MEN ,.... om man går vidare .... ska man då inte bli förlåten? Ska man aldrig få gå vidare? Ska man hållas kvar vid vad man TIDIGARE gjort? utan en chans att visa annat?
 
Nu ska jag erkänna något för er: Hey, JAG har betett mig illa i mitt liv. I mina tidigare år, kring 20 - var jag ingen mönstermänniska. OPPS, jag har betett mig illa mot människor .... jovars, det var säkert 20 år sedan. MEN .... HEY .... NI som är mellan 20 och 30 ... vad i helskotta KRÄVER ni av varandra`??   INGEN annan får begå misstag, men NI får`? 
Man ska DIssa och FÖRkasta alla som inte gör som jag/mina kompisar tycker?
 
Men HEY !!!! väx upp !!!
 
Snälla ni, tänk er för innan ni förkastar den som tidigare var er vän. Tänk er för innan ni dissar en som bara försöker vara ärlig och vänlig. Tänk en gång till innan ni kastar skit på någon. Ni vet kanske inte hela sanningen, och Om ni vet den .... är det upp till er att kasta en sten? Varför?
 
Gokväll

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag håller med dig till viss del, men om människan uppenbarligen inte gått vidare och skapar ett kaos för andra kan jag inte acceptera denna person i nuläget. Jag är absolut inte den som aldrig kan förlåta, men just nu har inte personen gjort sig förtjänt av en förlåtelse från min sida. Jag/Vi vet sanningen men många andra vet inte den och om jag/vi nu "kastade stenen" så står jag för det för att visa vårat stöd för ett par äkta vänner.

Absolut förtjänar alla en andra chans, men man måste göra sig förtjänta av den också,anser jag.

Jag gör inte alltid rätt och det står jag för, men jag kan samtidigt inte vara tyst när jag ser att någon annan orsakar så mycket smärta hos mina vänner.

2012-11-05 @ 20:16:30
Postat av: Maria

Hanna, ibland beter sig människor inte som man skulle vilja. Ibland gör människor illa de vänner man har, och man skulle vilja strypa, eller åtminstone göra dem illa, de som gör så mot ens vänner. Oftast vet man inte hela sanningen, utan bara en del av den.

Jag försvarar inte de fel människor gör, absolut inte. Jag försvarar inte heller skitsnack eller överdrivet skitsnack. Jag försvarar INTE någon som gör andra illa på ett eller annat sätt. Jag kommer aldrig någonsin att stå bakom oärlighet eller osanning. I det fallet du pratar om nu, finns mycket infekterat. Det finns mycket som inte borde finnas. Det finns många saker sagda som inte borde sagts. Det finns MASSOR med - hon borde inte ha ...

Jag väljer inte sida. Jag väljer inte att baktala någon. Jag väljer att lita till att människan någonstans, någongång, gör det rätta. Både mot sig själv och andra. Med bakgrund av min lillebrors historia så TROR jag med SÄKERHET att människor så småningom ställer allt tillrätta, vare sig man accepterar dem eller inte.

Måste man acceptera människors beteende? - Nej, absolut inte.
Står jag bakom människors Dåliga beteende? - Nej, aldrig.
Värnar jag om även den "sämre" människans rätt att finnas? - Ja.
Att skapa kaos för andra, är mångfazziterat. Att inte kunna acceptera någon för att den gör ens kompis illa, det förstår jag, men jag väljer att inte välja sida. Jag väljer Glädje. För min egen skull. Att välja Att inte vara tyst, är helt ok för mig, till och med nödvändigt. Det gäller bara att välja rätt forum för det. Välja rätt forum att inte vara tyst. Välja rätt forum att hantera ogillandet. Kanske vore det bästa att konfrontera människan öga mot öga? Utan förutfattade meningar? Kanske finns det två sidor av sanningen?

2012-11-05 @ 21:20:49
URL: http://bygdsiljumsmaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0