Snöslask och pengainsamlande

Svajigheten består ... inte så att jag raglar runt som en fylleskalle, men såpass att det inte känns ok i skallen. Svårt att förklara .... men det KÄNNS att det inte är rätt tryck i huvudet. Det KÄNNS att det inte är som det ska. Det KÄNNS att man inte kan vara som vanligt. Det KÄNNS att man .... inte mår riktigt bra. Den här jävla Meniéres ..... nä, den är inte dödlig, men den är jävligt påfrestande.
 
Nu, eller det är väl inte bara nu ....utan lite då och då .... sker .... vad ska man säga ... kodade meddelanden kring bröstcancer, på facebook. Jag säger INGET' om att det ska vara insamlingar till bröstcancerfonden, absout inte. Min mor fick bröstcancer..... så jag är inte helt obekant med diagnosen ... men samtidigt så känner jag .... VAD är vettigt?  ÄR det den rätta vägen att gå, att på facebook skicka mer eller mindre kodade och hemliga inlägg om saken ... för att? ... ja för att vaddå?
 
JAG stöttar pengainsamlande för bröstcancer, likväl som annan cancer, eftersom både mamma, pappa och en av mina morbröder dog i cancer.
 
Styrkt av konversation på fejjan ikväll, skulle jag även vilja slå ett slag för saker som jag SJÄLV är drabbad av: Ögonsjukdomar samt Meniéres sjukdom. Det vore ju KUNG om det även gick att kliva fram i DESSA frågor. Att pengar finns i det här landet, det råder det ingen tvivel om. Frågan är bara - Vad vill människor lägga sina pengar PÅ?
 
Jag är ostadig, trött, sliten .... nu ska jag gå isäng. Jag hoppas och tror att morgondagen blir toppen.
 
Gokväll

Kommentarer
Postat av: Mona

Hej Maria.
Jag undrar också varför man ska skiva saker som inte är sant det upprör ju bara en massa människor. Jag kommer inte heller att åka utomlands. Och om jag skulle göra det är det inget jag skulle basunera ut på fejjan. Vi hörs.

2012-10-31 @ 09:20:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0