Paradiset i fickan

Men JAAAAA :) :) Skellefteå AIK .....   Härligt!!!!  
 
Hörrni .... med den här glädjen i ryggen ger jag mig på lite djupare funderingar. Har jag blivit aggressiv, bitter, tungsint? Lägger jag min mesta energi på passiv aggressivitet och riktad ilska? Allvarligt alltså?  Jag har faktiskt gett tanken några varv i dag. Att jag svarade spontant här i bloggen, det är väl inget konstigt eller ovanligt, eller hur? :)     Men ärligt talat så brukar jag tycka om att faktiskt tänka igenom saker och ting åxå. 
 
Att ilskan blir riktad, ser jag inget fel i. Det är väl värre om man blir aggressiv mot Alla tänker jag. Att jag väljer att berätta endast en del av vad som händer, har ju sina orsaker ... skulle jag hellre välja att inte säga något alls? - tja kanske ... men nu är det ju så att jag skriver min blogg som en kanal för känslor. Absolut inte bara för ilska, och det vet alla som hängt med i bloggen ett tag. Mina känslor är Mina känslor. Kan känslor vara fel??  Kan tankar vara Fel??
 
Bitter? - Nej ... jag är inte alls bitter. Inte det minsta. Jag lever ett fantastiskt liv. Jag lever ett innehållsrikt, spännande, glädjefyllt liv. Jag har ett liv många säkert avundas mig, det är jag helt övertygad om. En stor del av det är säkert att jag faktiskt VÅGAR säga hur jag tänker, känner, tycker. Att någon enstaka tycker att jag tänker, tycker, skriver FEL ..... det gör mig egentligen ingenting. Det säger Mer om Dem, än om Mig. JAG har rätt att uttrycka mig precis som jag vill, vare sig det gäller glädje, sorg eller ilska ... och ni som följt min blogg sedan start, vet att jag betar av ALLA dessa delar, hela tiden :)    MEST glädje skulle jag vilja säga. 
 
Fick en fråga idag - men vad i hela friden, ska du flytta till URSVIKEN? Vilka band har du DIT?   .... tja ... Inga band överhuvudtaget. Det har jag inte här heller. Det hade jag inte i Burträsk heller. Inte ursprungligen. Jag har aldrig varit rädd för att ta ett steg till däremot. Jag har inget som håller mig kvar här, jag har egentligen inga rötter någonstans ... varför inte flytta vidare och uppleva nya saker? Jag lär mig nya saker varje dag .... det har jag sagt hur många tusen gånger som helst ... Jag Älskar mitt Liv!!! Jag har fått prova på så mycket, så många olika jobb, träffat så många människor .... sett så mycket, upplevt så mycket.  Jag vill fortsätta se, uppleva, upptäcka, lära mig. Man BEHÖVER inte flytta utomlands för att göra det.
 
Och hörrni .... Paradiset, det har jag i  fickan, så det följer med MIG!!
 
Tjing

Kommentarer
Postat av: Mari

Livet är inte lätt

2013-04-13 @ 20:39:26
Postat av: Maria

Nej, men vansinnigt intressant och roligt :)

2013-04-13 @ 20:45:11
Postat av: Mari

Det håller jag med om.Tycker inte du är aggressiv.Tycker din blogg är bra.Man lever sig in i ditt liv:) Nu verkar det vara lite rörigt enligt din blogg.Men det löser sig säkert

2013-04-13 @ 21:02:05
Postat av: Maria

Tack :) Jo, lite rörigt är det nog ... men ... ALLT ORDNAR SIG :) :) :)

2013-04-13 @ 21:42:09
Postat av: Mari

Men hur blir det med ditt älskade jobb om du ska flytta är det lika nära då ?

2013-04-13 @ 21:57:45
Postat av: Maria

Jag slutar på mitt älskade jobb .... söker nytt. Var sak har sin tid ... både saker man älskar, och saker man älskar mindre.

2013-04-13 @ 22:11:06
Postat av: Mari

Men du som alltid skrivit Nu klackar jag på mig och går på bästa jobbet

2013-04-13 @ 22:25:12
Postat av: Maria

Nja ... har nog inte skrivit så den senaste tiden vad jag vet. Men som sagt .. jag har älskat mitt jobb, nu är det dags att ta nästa kliv i livet, nytt jobb, ny bostad, nya möjligheter :)

2013-04-13 @ 22:26:40
Postat av: Mari

Saker man älskar och älskar mindre Förstår inte riktigt hur du menar där ?

2013-04-13 @ 22:27:40
Postat av: Maria

Att allt har sin tid. Både saker man älskar, och saker man älskar mindre. Ibland är det lixom läge att gå vidare, söka nya utmaningar, nya möjligheter.

2013-04-13 @ 22:31:12
Postat av: Mari

Men varför gå vidare ... Om man älskar sitt jobb sina kolegor sin lägenhet Varför då gå vidare ? Om man har allt ordnat för sig ?

2013-04-13 @ 22:43:25
Postat av: Maria

Varför jag flyttar, är för att komma närmare mina barn, och då följer åxå att söka jobb närmare där jag bor. Man ska aldrig vara rädd för förändring

2013-04-13 @ 22:44:59
Postat av: Mari

Du har rätt Barnen går före allt dom är det käraste man har :)

2013-04-13 @ 23:05:53
Postat av: Maria

Nu är ju mina barn vuxna, men vi känner att vi träffas för lite, umgås för sällan. Bor man närmare varandra kan man träffas på en fika eller äta tillsammans utan att det ska behöva bli ett heldags-projekt. Det ska bli underbart kul, och jag ser verkligen fram emot flytten :)

2013-04-14 @ 08:54:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0