Vad som än krävs

Ingen sol idag, inte ute i alla fall :)   Men  det gör inte så mycket. Har sovit gott inatt, möjligtvis pga att jag inte stängde sovrumsfönstret, utan lät det stå öppet inatt. 
 
Till morgonkaffet kom Cilla förbi på en kopp, sedan fipplade jag lite med att packa. Efter att ha gjort alldeles för lite, drog jag iväg till lillebror m familj för en fika som avbrott i stöket ... fniss. På vägen hem sprang jag in på systemet för att köpa några öl, det är ju hockeyfinal i afton, och då kändes det bättre med en kall öl, än ett glas vin. En kall öl, fötterna på bordet .... japp, så får det bli :)  Inne på systemet hör jag en röst - Hej Maria. Jag tittade på personen varifrån rösten kom, men kände faktiskt inte igen henne med en gång. Ett par sekunder hann ticka, innan jag kände igen min gamla kompis Sussie. Herregud Sussie!!! DET var länge sen!!!! Det var jättekul att träffa henne, även om det bara blev helt tvärt. Vi hängde ihop som ler och långhalm i högstadiet, sen har vi i princip aldrig hörts av eller setts. 
 
Har tänkt på det här med att vissa finns i ens liv en kort period .... betyder jättemycket just under den perioden ... men försvinner ändå ur ens liv. Det är inget fel med det , inget konstigt alls. Det gäller ju både kompisar, kärlekar, arbeten ....   Man går lixom vidare. Men, vissa blir kvar. Vissa människor blir kvar hela livet. Faschinerande känner jag, eller Tycker jag att det är.  Vissa människor som man verkligen känt sig nära .... som man tyckt så mycket om .... plötsligt är det inte så längre. 
 
En knapp timme till nedsläpp. Nu jädrar. Vad som än krävs !!!!
 
Goafton

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0