Inte tillräcklig.

Onsdagen är snart slut. Min lediga dag. Efter morgonrunda, kaffe och frukost, begav jag mig iväg in till stan. Jag lämnade mobilen på norrmobil, som jag för övrigt rekommenderar å det grövsta. Han hade 3 telefoner att fixa före min, så typ 1.5 timmar skulle det ta. Jamen, perfekt, jag tar en sväng på stan i lugn och ro ..... shoppar lite .... behöver en ny sport-bh, nåt nytt träningslinne ..... sen hittar man väl alltid NÅT att titta på. Jag menar .... jag är ju kvinna ändå.   Som sagt. Parkerade på CK, betalade parkering för 1.5 timmar, tänkte att det blir lagom .... gick på Stadium, shoppade en sport-bh och ett träningslinne ... gick på olssons tyger ..... japp .... det tog 20 minuter, och sen orkade jag inte kolla mer på stan. Nämenseattserru ..... så, när jag gled iväg från parkeringen, gav jag bort min p-biljett till ett par ungdomar som blev hur glada som helst :)  Jag blev åxå Glad, då kom ju biljetten till nytta :)
 
Efter det, åkte jag till Hannah och Robban, där jag så påpassligt kom precis till lunch :)   så de bjöd mig på det  :)
Sen, hämta telefonen, och iväg hem, ut med hundarna på en promenad i lagom varmt väder. Lånade hammare av Hannah och Robban, för att spika fast ribb-bottnarna på sängen, som halkat fel flera gånger nu pga att Kia rejsar rätt så vilt ... MEN, upptäckte att det inte går att spika, för det är inte trä i sidolisterna. OK, då skiter jag i det då, och fortsätter lägga allt tillrätta när det halkat snett. 
 
Hörrni ... det här med att ställa upp för andra. För mig är det självklart att ställa upp, så gott jag kan. Jag tänker som så, att om JAG ställer upp för andra, så kommer andra att ställa upp för mig. Så tänker jag. Om jag ställer upp JÄTTEMYCKET för andra, så kommer andra att ställa upp JÄTTEMYCKET för mig. Så tänker jag. Nu är det inte så att jag ställer upp för andra bara för att andra ska göra saker för MIG, men jag hoppas att jag, när jag behöver hjälp ... hittar andra som ställer upp för Mig.   Nu tänker jag INTE på Pernilla och Hannah, som jag VET ställer upp precis när jag behöver ..... men i övrigt. När DE inte har möjlighet.   Fast ..... det här med att ställa upp för främlingar ... är nog kanske inte så vanligt förekommande ..... är det bara JAG ? Nä ... så kan det väl inte vara? Visst måste det väl ändå finnas fler än JAG som ställer upp för människor de inte känner, som behöver hjälp??  
 
Det är INTE jobbigt att ställa upp för andra, att göra saker för andra. Det jobbiga blir när man känner att man inte gör tillräckligt, även om man gör allt man kan. DET är skillnad, och det sitter i MIG, inte i andra. När JAG känner att jag faktiskt gör allt jag kan, så känns det bra i själen. 
 
Nä ... nu ska jag kolla på Idol, duscha, bädda rent i sängen, krypa isäng .... i nu nämnd ordning. 
Gokväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0