Jag ångrar!

Står här i kontoret i solljuset. Idag har lillebror varit här med sina pojkar, och jag blev så till mig att få träffa och hålla i Kevin igen, att jag glömde ta kort på honom !!!!!   Vi kokade en termos kaffe och gick ner i lusthuset. Där har vi suttit och jobbat med lite papper. Lunch gick vi över på Santana och inhandlade, sen avnjöt vi den i vårt fina lusthus :)
 
När lillebror hade åkt hem, tog jag hundarna på en promenad, sedan har jag tränat Kelly ute i parken, men helt fantastiska resultat. Oj vilken hund jag har, och vilken tillit hon har till mig. Hon ger sig i kast med allt jag ber henne om.    Sedan tog jag Kia och hyfsat med korvbitar, och startade operation socialträning och följsamhet.  Med hennes fanastiska minne, ska det inte bli så svårt att träna bort detta enorma skällande mot människor och andra hundar. Med minne menar jag: man behöver bara ha gått en runda max 2 gånger, förrän hon vet precis var hon ska ta höger och vänster. Just därför har jag bytt morgonrunda ibland, och hon har fått lära sig att bara för att vi tog höger här igår, får du INTE börja gå höger, ifall inte jag gör det. Följsamhet alltså. Både i tempo och riktning.
 
Så .... jag var på konsumparkeringen, tränade genom att snirkla mellan betongsuggor, gå slalom mellan stolpar, byta riktning, backa .... och däremellan sitta passiv vid min sida medans folk passerade. Till slut befann vi oss alldeles vid ingången, folk kom och gick, satte fast sina hundar utanför, passerade med hundar.... och Kia lyssnade HELT perfekt, och gick i mitt tempo och i mina svängar, precis hela tiden. INTE ett ENDA skall undslapp henne !!!!!!!!   Ska träna på den parkeringen fram tills torsdag, då hon får ta av tratten. Då åker vi till stan och tränar. Större utmaningar, och då vill jag att hon ska få vara utan tratt. 
 
Paddy och Molly får stå över tills  i morgon gällande träningen. 
 
Jo just ja, tänkte skriva en lista på saker jag ångrar.  Här kommer den: 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sådärja. Nu ska jag sprätta en kall och försöka sitta ute på balkongen en stund om det går. Annars får jag vänta tills ikväll, DÅ ska jag och Magnus sitta där .... kanske käka lite korv och chips :)
 
Vi hörs sen
 
Goafton

Kommentarer
Postat av: Karin E

Åhh så duktig du är med träningen av hundarna! Jättehärligt med Kia. Måste prova träningen med följsamhet 👍
Och din ångerlista; fortsätt att fyll på den på samma sätt som du nu börjat 😉 👍😃

2013-08-12 @ 01:09:00
Postat av: Karin E

Glömde ju slutet.
Kram till dig, duktig Maria!!!

2013-08-12 @ 01:11:54
Postat av: Maria

Tack !!!!
Kram till dig, nygifta Karin!!

2013-08-12 @ 08:05:56
URL: http://bygdsiljumsmaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0