Konsten att Njuta

Lördag kväll. Jag sitter ute på balkongen i min nya morgonrock .... den är turkos, jätteskön.... och jag har nyss duschat :)   Temperaturen är helt perfekt, vinet i glaset smakar gott, Magnus sjunger för mig och hundarna ligger här bredvid i olika bäddar. Jag verkligen Njuter av min Lördagkväll !
 
Idag har jag städat, tvättat, tagit sådär halvlånga promenader med hundarna, gjort en hundbädd ut till balkongen, köpt en supercool matta, åxå till balkongen, pratat med Hannah och Pernilla
 
Att Njuta. Verkligen Njuta. Att när man går ut, verkligen andas in dofterna .... verkligen ta in synintrycken ..... att verkligen lägga MÄRKE till den där bryggan .... båten .... lyssna på klucket av vattnet mot stenarna ..... att verkligen SE hur makalöst vackert det är. Att nästan bli tårögd när man öppnar dörren till badrummet, bara för att det är så himla fint. Att känna LYCKA när man byter om på jobbet, tar på sig förklädet och mössan ....  Tänka på sina underbara barn och känna stolthet utan gränser ..... Att Njuta av allt. Verkligen NJUTA. ... DET älskar jag. Jag älskar att försöka se det positiva i allt. Jag älskar att hitta lösningar istället för att se problem. Jag älskar att se de som gör andra orätt, få på skallen. Jag älskar att inspirera andra. 
 
Jag älskar att Njuta. Nu råkar det vara lördagkväll, men alla ni som känner mig, eller följt mig på bloggen, vet att jag inte binder upp njutning till just helgerna, utan kan likväl äta entrecote på måndag eller tisdag. 
 
Jag njuter av alla dagar i veckan. Jag njuter av Livet. DET är underbart!! 
 
Nu sjunger Magnus att jag är den vackraste han mött. Ja hörru, du är lite smågullig du åxå :)
 
Nu ska jag lägga bort datorn och bara sitta här och ..... njuta. Åh om ni bara visste hur underbart vackert det är här just nu. Tänder värmeljus .... lyssnar på musik .... Njuter. 
 
Gokväll!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0