Lycka!

Dagens Lycka!
 
Sjöng för Hannah i telefon i morse
Superhärlig promenad med hundarna före jobbet, med infälld träning.
Kul dag på Underbart Roligt Jobb
 
Härlig sensommarafton
Middag med födelsedagsbarnet och hennes sambo samt Pernilla och Mattias. God mat på Olles, och härligt att sitta ute och äta
Lyckliga hundar när jag kom hem från middagen.
 
Lycka .... även att tända värmeljus i lägenheten .... balkongdörren på vid gavel som vanligt .... tåget som dunkar förbi lite då och då ..... 
 
Jag har fyllt dagen till bredden med värda grejer, och jag är så nöjd när jag nu knyter ihop dagen och arkiverar den. Strax dags för kvällspromenad med hundarna, sen krypa isäng. 
 
En spontan tanke är: Vad har jag gjort för att förtjäna allt detta Bra som händer, men ändrar mig och inser att det är MINA val, MINA beslut, som gjort att jag är där jag är. 
 
Tänker plötsligt på nåt som min lillebror skrev på sin facebooksida för några månader sedan. Han träffade en gammal kompis, som vad jag förstår möjligtvis ff är kvar i alkoholmissbruk, men jag minns inte säkert. Nåväl -  kopierar från lillebrors fb-sida:
 
"jag träffade en av mina gamla "kompisar" när jag var ute, han frågade vad jag gjorde nuförtiden, och jag svarade att jag har ett kanonjobb som jag trivs väldigt bra på.
då sa han, du har en jävla tur du.
men jag sa att de har ingenting med tur att göra det ligger ett väldigt hårt jobb bakom det jag har nu, och litar du bara på turen kommer du aldrig att fixa någonting.
men det är kanske enklare att se saker o ting som de verkligen är när man har ordnat till livet."
 
Det finns så mycket sanning bakom de raderna. Man kan INTE bara sitta på arslet och vänta på tur, eller att någon annan ska fixa allt. Det gäller lixom att ta rodret på sin båt, och styra dit man vill hamna. För även om det kan vara så att: Om man drömmer om Paris, hamnar man på något vis, lik förbannat i Hudiksvall .... så är det bättre att ha försökt styra själv, och kört vilse, än att lämna allt i händerna på någon annan. Någon annan kan vara turen, ödet, kompisar, partner eller whatever. Att man kan TA HJÄLP och få vila från styrandet ibland, det är En sak. ..... bara man inte lämnar över rodret HELT. Hur mycket tvåsamhet man än lever i, så behöver ensamheten ett eget roder.   Tror JAG .... som varit singel i 4 år, och tänker fortsätta vara det :) :) :) 
 
Ännu en punkt i dagens Lycka: Jag har rott båten till hamn även idag :)  Jag har ankrat, förtöjt och lagt ut fendrarna. 
 
Gokväll

Kommentarer
Postat av: Annica

Sanningens ord :)

2013-08-19 @ 22:13:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0