Imponerad

Igårkväll när jag tog ut hundarna på kvällspinket, blev jag faktiskt imponerad av dem. Jag gick bort till bilen och satte i motorvärmaren, hade inte koppel på någon av hundarna, men höll dem nära. När vi var framme på parkeringen, dök nya grannen upp med sin foxterrier. DEN hunden reagerar inte positivt på andra hundar precis. Jädrar anamma vad han lever om när vi möts, drar i kopplet så det låter som han ska dö. Ingen av mina hundar gick fram till den. Paddy hade nog tänkt gå fram och skrika i örat på honom: Men chilla för fan, men jag gav kommandot - Här, så han gick inte dit.  Blev faktiskt imponerad av mina hundar att de gick nära mig trots att skrikhalsen med husse gick framför oss hela vägen sen. 
 
Somnade snabbt, vaknade kl 5 och fick en sån där akut tanke om att jag kanske glömde vispa på väckaren igårkväll, fast jag tänkte lika snabbt- det gjorde jag nog, så jag somnade om igen :)
 
Står och dricker kaffe och laddar för dagen. Torsdag innebär mycket jobb på jobbkontoret. Här i mitt eget lilla kontor är det lugnare :)
I förrgår fick jag kallelse till MR-röntgen för handen. Tiden var 18.20 ikväll i Umeå. Det ringde jag faktiskt och avbokade. Läkaren hade sagt att jag skulle få göra det här i Skellefteå, men tydligen så går inte det, utan jag Måste till Umeå. Ok då, men inte kl 18.20. - Tyvärr hinner du inte få någon tid före jul, sa hon jag pratade med i telefon. - Ingen fara sa jag, jag ramlade i mitten på maj, så några veckor till spelar mindre roll. 
 
Hur känns det då i handen? - Jo, det känns. När jag gjort saker där man lyfter tex, eller knådar, så sväller det upp och gör ont. Så ligger det till. 
 
Nä, nu har jag nog inte tid att stå här och chit-chatta längre, ska klä mig och väcka hundarna för att gå promenad. Ha en Bra Torsdag!
 
Gomorron

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0