Sakta vända tillbaka

Idag sov jag till kl 9. Det är väl dags att vända tillbaka dygnet, dvs plocka bort lite av sovmorgon, för i morgon ska jag upp kl 5, alltså 5 timmar tidigare än igår, och 4 timmar tidigare än idag .... fniss .... låter makabert. 
 
Idag är det första advent, och skyltsöndag. Kanske åker ner på stan en sväng efter jobbet, beror på vilken tid jag ska jobba, det vet jag inte än. 
 
Tänkte på en sak. Det här med strumpbyxor. Ibland kan det vara lite knepigt tycker jag.  När man ska ta på sig dem menar jag. Man tar tag i midjeresåren, skakar ner båda benen, och det är svårt att se vad som är bak och fram, för ena foten pekar framåt, och den andra bakåt. Varför är det så?
 
Märkte ni igår att jag inte är så envis längre? :)  Jag har tydligen slackat efter på mina stenhårda principer ... fniss. Jag brukar ju aldrig julpynta före första advent, men jag tjuvstartade och gjorde det igår :)   Eftersom jag ska jobba idag, så kändes det vettigare att göra det igår, därav min tjuvstart. Mysigt blev det åxå!
 
Igår blev det tapas till middag 
 
 
Klockan är 10, jag har druckit mina tre koppar kaffe. Nu ska jag klä mig, väcka hundarna och gå ut. Ha en bra dag!
 
Gomorron

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0