Torka tårarna

Igår hittades lille pudeln Sigge, död på vitberget. Han hade blivit påkörd och gått en bit från vägen. Nu den 2:a Januari är det 3 månader sedan han slet sig och sprang bort.  Det är många hundar som springer bort, och nu när nyårshelgen står för dörren, lär det bli ännu fler. 
 
Jag har för vana att inte släppa hundarna lösa dagarna kring nyårsafton. Inte ens Kelly och Molly, som inte bryr sig om raketer och smällare. Hoppas att det är lugnt med sådant här där vi bor Nu, även om Paddys rädsla mer eller mindre försvann helt. Nu är det nytt ställe, och jag hoppas att den inte blossar upp igen. 
 
Idag ringde väckaren kl 5. Jag ska börja tidigare idag, så jag måste faktiskt börja veva igång dagen. Jag har precis druckit upp kaffet, så nu ska jag klä mig och väcka hundarna.   I afton ska jag skjutsa Hannah och Robban till Umeå Flygplats. De åker till Stockholm ikväll, och i morgon flyger de till Mexico. Där är det 30 grader varmt. 
 
Nä, nu måste jag skynda på lite. Ha en bra dag!
 
Gomorron

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0