Vi är alla hjältar, om vi Vill

Jag har nyss bevittnat Svenska Hjältar-galan på tv4  Jo, jag har gråtit många tårar.  
 
Visst är det nästan HEMSKT att det ska behövas speciella galor, för människor som ställer upp för andra?  Jag vill absolut inte ta bort äran från våra hjältar - tvärtom - jag vill att FLER ska få titeln - HJÄLTE. Men ... visst är det så att vi har MASSOR med hjältar omkring oss, som aldrig ens får ett TACK?!
 
JAG tycker att de som gjort störst positivt avtryck ikväll, är klassen som ställt upp för sin klasskamrat. Jag VET ...att det INTE är självklart, att en hel skolklass, ställer upp för sin klasskamrat, snarare tvärtom. All cred till den klassen!!
 
Alla kan vi vara hjältar. Alla kan vi ställa upp för andra. JAG känner att JAG ställer upp för andra, utan att vara omnämd i TV, och det är inte heller det jag eftersträvar. Jag ställer upp för de jag har omkring mig, som betyder nåt för mig ... som jag VILL ge av mig själv. 
 
Att vara hjälte ..... Vad ÄR det egentligen?
 
Ja ... vad ÄR det?
 
Jo, jag känner mig som en hjälte i en del sammanhang :)
 
Gokväll

Kommentarer
Postat av: tyvärr anonym så jag visas inte

Hahaa hjälte i vad ... spesicera

Svar: När jag tänkt en sväng på det, så kan jag nog specificera. Jag ställer upp för mina arbetsgivare. Har alltid gjort. Jag ställer upp för mina barn. Har alltid gjort. Jag ställer upp för mina nära vänner, Har alltid gjort. Jag ställer upp för mina arbetskamrater, mina grannar , mina vänner. Jag känner mig som en hjälte i deras ögon. Varför du skrattar och ifrågasätter .... det vet jag inte. Det förstår jag inte.
Maria Tafvelin

2013-12-20 @ 22:35:25
Postat av: Maria

Ja hörru ... hahahaha ... en del kommentarer måste jag bara få publicera ... just för att de är så pinsamma :) Inte för Mig då .... :) :) :) :)

2013-12-20 @ 22:57:48
URL: http://bygdsiljumsmaria.blogg.se
Postat av: Karin E

Du är en hjälte Maria ❤️

2013-12-20 @ 23:01:52
Postat av: Rolle

jo du syrran du är en sann hjälte, det vet jag. o du anonym, skit på dig.

2013-12-22 @ 12:08:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0