Ytterligare ett steg i livet.

Som många av er Vet redan, så söker jag lägenhet och jobb inne i stan. Ja, jag VILL flytta in till stan. De flesta av er undrar nog om jag fått nån form av , ska inte säga hjärnblödning, för jag respekterar de som verkligen FÅTT hjärnblödning, och vill inte att de ska känna sig förringade. Många av er undrar nog om ni läst fel - JAG  ... i STAN
 
Nej, inget är fel, ni läser inte fel. Det är sant. Jag tänker söka mig in till Skellefteå. Varför? - Jag vill bo närmare Pernilla och Hannah. De har inte protesterat alltför mycket när jag vill flytta närmare heller, så varför inte?? Fniss ... nä, skämt åsido, de vill åxå att jag kommer närmare. DET är ett tecken på att barnen ser att man blivit äldre ... hahahahaha 
 
Om jag kunde packa världens bästa jobb i väskan, och ta med det .... då skulle jag det. Jag älskar att jobba på Westmans. Älskar att strutta runt i mina klackeskor och servera mat till de som kommer. Älskar att byta ett ord eller två, förhoppningsvis ser de mitt leende och min önskan om en bra dag.
 
Om jag kunde packa världens härligaste träningsgrupp i väskan, och ta med, då VET ni i träningsgruppen  att jag skulle det. Jag ÄLSKAR att skrika på er :) :) :) 
 
Kommer jag att sakna Bygdsiljum??  
- Ja. Jag kommer att sakna allihop. Ni har ALLA satt ett djupt avtryck i mig. Allt ifrån tanterna som grät när jag slutade på ICA, barnen som ville att jag skulle stanna kvar på skolan som Zumba-tant, mina träningsadepter, mina vänner .... mina bekanta .... grannar .... självklart kommer jag att sakna ... men samtidigt tänka på er alla med glädje. Ni är ju med i mitt livs bok. 
 
NU är ju grejen att jag kommer inte att lämna PÅ STÖRT . Varför? 
Det är inte gjort i en handvändning att få en lägenhet i stan. Det kan ta tid. Lång tid. Men .... skriver om det ändå. Kanske någon som läser bloggen som har en lägenhet i bakfickan, och ett jobb .... man vet aldrig ;)
 
Fick frågan hur jag skulle göra med bloggnamnet. Bygdsiljumsmaria. Jo, jag har funderat på det faktiskt, hahaha, hur löjligt det än må låta. Har tänkt såhär: Blondinbella, bytte ALDRIG namn på sin blogg, även den period hon färgade håret brunt. Så ..... Jo, mest troligt kommer jag att fortsätta heta Bygdsiljumsmaria. 
 
Många känslor. Många människor. Många tankar. Mycket som rörs i skallen nu. Tror jag kryper ihop i soffan med mina 4 och njuter av kvällen. 
 
Gokväll ... passar inte riktigt än .... men ... Ha det Gott Ikväll :) :) :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0