Åhh det var länge sen!

Torsdag morgon. Sov bättre inatt än på länge. Vaknade till kl 2, men somnade snabbt om igen. Vaknade kl 6 och kände mig riktigt utvilad. Skönt! Upp ur sängen .... låter som att det går på ett kick, men det är lite knöligt ibland att få stendöva Sally att förstå att hon måste lägga sig BREDVID, istället för PÅ ... hon är hyfsat tung
 
Nåja, efter att ha baxat undan henne och sett till att inte kravla över och krossa någon smårumpa, är det bara att kasta benen över sängkanten och hiva sig upp. Går in i köket, styr stegen direkt mot Perkon ... laddar, klappar Sally som följt efter, de övriga ligger kvar i sängen. På väg till toaletten ser jag något som blänker på mattan i hallen. Nej ... NEJ !!! MIN NYA HÖRAPPARAT ÄR SÖNDERTUGGAD !!!!!
 
VEM ÄR DET SOM ÄR DEN SKYLDIGE`???
 
Upp med handen den som gjort det !!!!!
 
Upp med HANDEN sa jag !!!!
 
Helvete ... jag VET att det är du Sally!!
 
När jag skulle ta ut Paddy och springa igår afton, la jag av mig hörapparaten på hyllan i hallen .... och Sally, min vita, ståtliga dövskalle, fick tag på den. Bara batteriet är kvar av den. Hur fan ska jag säga till Lena, min audionom?
 
Hahahahaha, man kan inte annat än gapskratta!! Eller, ja, när jag upptäckte det fick jag ett par sekunders sammanbrott .... men ... man kan inte bryta ihop var och varannan dag heller.... så jag väljer att försöka se det från den ljusa sidan: Ehh ..... hmm .... den ljusa sidan var det ja .... Jo, tur att jag har hyfsad syn i alla fall, så jag kan läsa och skriva med vanlig text. Punktskrift har jag för mig är lite svårt  :)
 
Gomorron

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0