Det där med insikter ....

Alla är medvetna om att livet helt plötsligt kan ta vändningar som man inte räknat med. Alla är medvetna om att Livet helt plötsligt kan ta slut. Alla vet att det finns ingen garanti som säger att vi ska leva tills vi blir gamla och dör en "naturlig" död. Alla har den insikten ... men de flesta lever som om de aldrig ska dö. Självklart ska man inte leva i ständig stress om att man snart kommer att dö, men åtminstone sluta skjuta upp saker man verkligen vill göra, säga saker man verkligen vill få sagda, ta itu med saker man verkligen vill få gjorda. "Fyll inte livet med år, utan fyll åren med Liv" och sånt där du vet.  Fyll dagen med nåt värt. 
 
Jag minns när jag och barna bodde på Solbacken i huset. Det fanns ett skåp i köket som jag använde till .... ja, allt möjligt ravel. Det var så helvetiskt mycket skrot i det skåpet att jag faktiskt tänkte, inte bara en gång: Jag MÅSTE städa i det skåpet, om något händer mig så skäms jag ihjäl om mina anhöriga måste ta reda på allt .... fniss
 
Till slut städade jag det där skåpet, och det kändes så HIMLA BRA !!!
 
Sedan dess har jag varit noga med att inte skaffa ett sådant skåp, utan försöker vara lite mer organiserad, sparar inte så mycket överhuvudtaget, utan rensar och kastar flitigt. Inte BARA för att slippa skämmas den dag mina anhöriga måste städa bort efter mig, men det känns BRA att inte ha en massa skrot liggande. Lixom, ut med allt som bara TAR energi. 
 
Vissa dagar och insikter, är klart mycket tyngre än andra. Vissa insikter vill man inte ens Ha, man blir nästan tvingad att inse ... och det kan vara jättejobbigt.  Såna gånger är det skönt att ha den insikten om att Allt Ordnar Sig. Allt Ordnar Sig. ALLT ordnar sig.  Tänker med ett leende på Julafton .... när Pernilla med gråten i halsen sa till mig - Ordnar sig? ORDNAR SIG? Mamma du är 47 år och det har då fortfarande inte ordnat sig för DIG !!!  Ler
 
Pernilla och Hannah ..... ni ska Se att det ordnar sig! <3
 
Nu ska jag kura soffa med mina 4 bästa vänner. 
 
Goddag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0