Räkna tid?

Somnade direkt jag la mig igårkväll. Vaknade vid midnatt men somnade om snabbt. Blev väckt av Paddy halv 5, då var han kissnödig och behövde gå ut .... somnade om igen och vaknade när alarmet drog igång kl 7. En härlig natt med andra ord. 
 
Tänker på det här med att tiden är så obarmhärtigt lång ibland. När man väntar på något, räknar man tid. Att räkna tid tar rätt så mycket energi, särskilt om man inte vet hur mycket tid man har att räkna. Är det dagar, veckor, månader? Hur lång tid tar det innan man får några svar? Inte går det skynda på heller .... utan det är bara att vänta. Man går runt i ett vacum på nåt sätt. 
 
Söndag morgon är det i alla fall Nu. Allt ser ut som vanligt, hundarna sover, jag dricker kaffe. Tyst. Knäpptyst. Laddar batterierna inför dagens jobb. Igår var det full rulle, få se hur den här dagen blir. Lite kallare idag igen såg jag på termometern. 
 
 
Ikväll har cirkelträningsgruppen ett tabata-pass. :)
 
Gomorron

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0