Men ... Oj

Det här rörde mig så mycket, så det måste jag bara berätta. Var nyss ute med hundarna på kvällspromenad ... eller, ja , nattpromenad. Molly och Kelly lösa och Paddy i flexit ....  Underbar kväll .... 
 
Då får jag ett sms om att Ludde somnat in ikväll. 
 
Ludde .... en smålandsstövare som jag och en sambo då det begav sig för 12 år sedan, skaffade tillsammans. Sambon var minst sagt jaktintresserad, och är fortfarande om jag inte är helt ute och cyklar .... Ludde .... jag tränade lydnad med honom ... ville ju så gärna ha en hund att träna lydnad med .... 
 
Ludde somnade in ikväll pga cancer. Han blev 12.5 år gammal. Jag är så rörd att Micke brydde sig om att informera mig, så rörd att tårarna rinner. "Inte mer än rätt att du får veta, du som fick pli på honom" skrev han. VET ni hur varmt sånt känns i hjärtat? För de som INTE vet och förstår, kan jag tala om att det är ofta jag gråter, men sällan jag blir såhär rörd över någons omtanke, eller överhuvudtaget TANKE på Mig. 
 
Tack Micke. Jag uppskattar så oerhört att du delade det här med mig. Jag lider med dig att du förlorat en superhärlig och duktig jaktkamrat. Du läser nog inte min blogg, men alla ni som läser kan ta in i ert hjärta hur glad och tacksam jag är över Mickes omtanke. 
 
Nu ska jag lägga mig. Har hämtat in bäddmadrassen från balkongen. 
 
Gonattkram till alla som vill ha. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0