Tur som en Tok

Gårdagen var, rent vädermässigt, lite hipp som happ :)   Sol, störtregn, åska, ännu mer störtregn, uppehåll, ordentligt skyfall, solstråle, varmt, åska, kallt  ... osv. Det där med Joypeak blev inget av för min del. När jag tog förmiddagspromenaden med hundarna, gick jag förbi området, och jädrar anamma va folk det var. Det var bilar nåt så jävulskt ....   hundarna hamnade i nåt slags av koma när vi hamnade mitt i smeten av människor, de satte in "tittabararaktframochföljmattehackihäl" - piloten, och det var riktigt kul att promenera förbi massor med människor som tittade, pekade, frågade vad det är för raser, imponerades av att de gick bredvid varandra i slakt koppel och inte brydde sig om alla människor, barnvagnar, ballonger osv. Jo jo ..... jag blev nog lika imponerad jag :)
 
På hemvägen från rundan, började det duggregna en aning. Närmare hem regnade det lite mer, men jag hann aldrig bli riktigt blöt ..... och jag hann precis upp i lägenheten, så öppnade sig himlen och släppte ner det vatten de samlat på sig däruppe. Störtregn! Det regnade väl en kvart, tjugo minuter, sen blev det lite sol. Skönt tyckte hundarna som skyndade sig ut på balkongen för att sola en sväng. Jag hann precis på affären så började det regna igen. Den här gången åskade det rejält åxå.  Märkligt förresten att Paddy inte bryr sig om åska här. Kan det vara att huset är så sjukt stabilt, så han känner inga vibrationer? Jag menar, i Bygdsiljum behövde man ingen hilti för att borra i väggarna, ibland behövde man inte borra alls, utan man skruvade bara utan att ha borrat före ..... 
 
Nåja, det åskade och störtregnade så till den milda grad, att jag tillsammans med Hannah bestämde att det inte skulle bli nåt Joypeak för oss.  Lagade god mat, med Svensk fläskytterfilé och ugnsbakade svenska morötter som bas :)  Var så hungrig så jag hann aldrig fota :) Sköljde ner det hela med ett glas rött eller två, räknade inte så noga :) Till efterrätt blev det ett gäng svenska jordgubbar, direkt ut kartongen lixom, utan nåt till. Smaskens. 
 
Det klarnade upp mot kvällningen, och jag var precis på väg ut på en mysig kvällspromenad med hundarna, nähä, då bestämdes det på övervåningen att det fanns MER vatten som skulle ner. Så - Störtregn igen
 
Ok, kvällspinket dröjde till strax före midnatt, och då var det faktiskt uppehåll :)
 
Nu är det sol, bäst vi passar på att ta en promenad, för man vet aldrig :)
 
Gomorron

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0