Vaknade med dunder och brak!

Vaknade kl 6 av att det åskade. Det konstiga var att Paddy inte brydde sig ett smack. Han låg kvar i soffan, lyfte förvisso huvudet och kollade ut, sen kollade han på mig, sen la han ner huvudet igen. Coolt :)
 
Kring strax före 8 gick vi ut på morgonpink, då hade det slutat regna. Det kändes redan då att det skulle bli en varm dag. Hips vips så var det klarblå himmel, det gick hur snabbt som helst. Kring 9 tog jag hundarna och gick den vanliga rundan, fast lite extended. Jag la till en liten trudelutt där på mitten, och hittade ytterligare härlig skogsstig ... det var jag, hundarna och hyfsat många mygg :) 6.5 km blev det, och det ska gudarna veta att det blev svettigt innan vi var hemma. Jädrar anåda så varmt!
 
Försökte sitta ute på balkongen för en stund sen, men gav upp. Hundarna envisas med att ligga i solen tills de nästan kreverar. Fattar inte att de inte lägger sig i skuggan istället :)
 
Tänker på det här med försäkringar. Tack gode gud att det finns försäkringar! Hundarnas försäkringar har varit helt ovärdeliga, då jag nyttjat försäkringen på dem alla tre. Visst ja, nu när jag skriver om det kommer jag ihåg att jag måste kolla vad som ingår i husets försäkring ....
 
Andra försäkringar jag verkligen är överlycklig att jag har, är en försäkring jag har genom facket, där jag får ut en liten summa varje månad som kompensation för inkomstbortfall, på den halvtid jag har sjukersättning. Facket förresten, tack gode gud att man är med DÄR!! Jag har världens bästa fack-ombud dessutom. Kommer förmodligen aldrig att byta fack! Tror jag ska göra lite is-te .... skulle sitta gott :)
 
Goddagens

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0