Varm söndag!

Tog en 5 km promenad på förmiddagen, i väldig värme. Efter det åkte jag på Wallins och hjälpte Pernilla och Matte på bageriet :) HUR kul som helst :) :) :)   
 
Kom hem kring 18 och tog hundarna på en lite längre promenad, om möjligt ännu varmare än på förmiddagen. Full sol .... strålande blå himmel ... varmt som i hvete. 
 
Middag, pyssel med hundarna, mm 
 
kring 19.20 behövde Paddy ut och pinka igen, tog ut bara honom. Kring 20.30 behövde Molly ut .... tog ut bara henne .... vi strosade runt här ute ... hon fick vimsa på utan koppel .... kl 20.50  skulle vi gå in igen ... då var porten låst! Aj fan. Jag hade ingen nyckel med mig. GHAAAA
 
Efter en snabb koll insåg jag att alla boende på bottenplan, endera gått isäng, alternativt flyttat. Jag hade inte telefonen med mig ut heller ... Hmm .... hann tänka att så småningom kommer ju hemtjänsten hit för en kvällsöversyn till sina gamlingar ... så jag ställde mig mitt på gården och begrundade min situation. HEY ... då såg jag en kvinna ute på sin balkong. HOn verkade vara i färd med att plocka in nåt hon hängt upp där ...
 
Hallå ... HALLÅ !!  .... hon tittade ner ... - Jaa ...svarade hon.- 
- Jag har låst mig ute
- jag kommer ner. 
 
ÅH TACK SNÄLLA DU !!!!! 
 
Ska lära mig att alltid ha med mig nyckeln när jag går ut. Kom mig inte ens för att fråga vilken tid porten låses ... hade för mig att var kl 21, men tydligen inte. Kan det flexa?
 
Nu är det läggdags. I morgon ska jag iväg på arbetsförmedlingen och anmäla mig som arbetssökande. Det här är sista dagen på min uppsägningstid på Westmans, Bygdsiljum. I morgon börjar ytterligare ett kapitel på mitt liv. Spännande, skönt, befriande. 
 
Gokväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0