Arla morgon i paradiset

Vaknade kl 5 och kände direkt att det var lika bra att kliva upp, skulle inte kunna somna om. Strax före halv 6 slet jag upp hundarna ur sängen och gick en promenad bort till kanotudden. Ytterligare en dag med klarblå himmel och strålande sol. Tror jag ska ta Molly på en solopromenad nu innan jag ska åka iväg till Burträsk. 
 
Är jag blind eller? Jag menar, tänkte lite på det här som varit lite i ropet på slutet om att alla lyckliga statusuppdateringar på facebook förstör oss och förvränger verklighetsbilden. ÄR det verkligen så att alla bara beskriver sin lycka? Jag ser rätt många uppdateringar som handlar om hur jobbigt det är, hur dåligt de mår, hur sjuka de känner sig ... Visst finns det mycket Lycka åxå, och det är väl underbart :)  Om man kan glädjas åt andra, och för andras skull förstås. Kan man inte det, så känns det nog mest jobbigt, och är förmodligen lätt hänt att verklighetsuppfattningen blir skev. 
 
Nä, nu ska jag ut i solen med Molly :)  
 
Gomorron

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0