fågelkvitter vs skatjävlar

Här, i Ursviken, där JAG bor ... finns mest söta småfåglar som kvittrar glatt om dagarna. Deras glada sång vaknar jag till varje morgon :)    I Bygdsiljum skrek trastarna och skatorna .... ett jävla liv var det .... men jag blev väldigt full i skratt i morse när jag var ut, för då skymtade jag en skata, den första jag sett sedan jag flyttade hit till gården. Undras om hon förföljde mig när jag flyttade, för hon verkar inte ha några vänner här :)  Nåja, hon får hållas, bara hon inte sätter sig utanför min balkong och börjar skrika. 
 
ÄNNU en dag med klarblå himmel och sol. Men jisses så torrt det är i marken. Nu måste det nog komma en regnskvätt snart, annars blir det väl varken blommor eller blader, det brinner väl upp. Som jag sa till Hannah igår - Man ska nog inte sitta ner i gräset och släppa en brakskit, då blir det nog gräsbrand. 
 
Har varit ute med vovvarna på en runda, sedan tränat Kelly ute på gården. Tror jag ska ta ut Paddy på en solopromenad Efter det ut med de andra hundarna en sväng, för sedan bär det iväg mot Kåge för att servera en liten tårtbit till tårtsugna kunder :)
 
Nä, nu går jag ut med Paddy :)
 
Gomorron

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0