oj så tyst

Klockan är halv 7. Står i mitt fina kontor och dricker kaffe. Hundarna sover än ..... det är knäpp tyst, (så när som på min tinnitus) Lugnt och skönt.  Sovit gott hela natten, balkongdörren öppen som vanligt. Mysigt att krypa in i morgonrocken när man kliver upp. Det är jättemånga år sedan jag ägde en morgonrock, alltså, innan jag köpte den turkosa, snygga, som jag har nu. I många år .... så länge jag kan minnas faktiskt, har jag för det första klivit upp direkt jag vaknat. Klivit upp och dragit på  mig kläderna. Nu kan jag ligga kvar i sängen och...... avvakta kan vi kalla det :)  ... rätt så länge, innan jag glider ur sängen. Min nya onepiecepymme och min turkosa morgonrock, är nog de bästa köp jag gjort på väldigt länge :)
 
Förresten, på tal om nåt helt annat: Sally ska figurera i tidningen "Härliga Hund" :) ;)    En journalist bor nära Sallys nya hem, och hon hade lagt märke till när Sofia och Krille varit ute och tränat med Sally, och hon förstod att hunden måste vara döv. Eller, hon hade väl noterat hela Sofia och Krilles djurfamilj, då katterna ofta är med ute på gården tillsammans med Sally, Sofia och Krille, och helt enkelt frågat om hon fick skriva om dem. 
 
Så, håll korpgluggarna öppna, ni som vill se Sally i tidningen :)
 
Ser precis att det är 2 grader ute. Då är det dags att kliva i långbyxorna, och lägga undan trekvarts-varianten :) Kände igår att jag måste ner i förrådet och försöka leta fram lådan med mössa och vantar åxå. Hur var det? Köpte jag nya handskar i fjol?  Minns inte faktiskt. Måste utreda saken. 
 
Nä, nu är det nog ändå dags att hänga morgonrocken på kroken inne i badrummet, kliva ur pymmen och klä mig, väcka hundarna med en morgonsång, och gå ut på dagens första promenad. Ha en Bra torsdag hörrni!
 
Gomorron
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0