Helt fantastisk dag!

Min lediga dag blev rätt så fullspäckad ändå :)  MEN, jag har fyllt dagen med  värda grejer redan, och klockan är bara 17 :)
 
Efter min härliga morgon/förmiddag, åkte jag in till stan. Tog en promenad med Milo, åkte ner på stan för att köpa lite kräm till fejjan, (för den tog slut i  morse), sen till El å Diesel för att köpa ut mitt nya .... japp SUPERSÖTA tanklock :)  Ok. Superdyra åxå. 300 spänn. MEN, då ingår TVÅ nycklar åxå :)
 
Efter detta åkte jag hem, sprang in på Konsum för att köpa ruccola och jäst, som jag ska använda till kvällens middag, upp och hämta hundarna, sen ut på en timmes runda på isen
 
Så fantastiskt underbart! Åhhh .... snacka om att tanka full tank i den positiva byttan :)  HELT underbart!
 
En liten tanke såhär på eftermiddagen. Många delar citat på facebook, och jajjamän, många citat är jättebra och klockrena .... men ibland kan man fundera kring vad det verkligen STÅR. Allt är förvisso en tolkningsfråga, men många bara sväljer, utan att reflektera. Ta den här tex:
Foto: Kommentarer överflödiga ?

Gå in och Gilla Krossa Jantelagen ni andra också ---> https://www.facebook.com/KrossaJantelagen - en underbar sida
Prata bakom ryggen. Det där kommer vi aldrig ifrån, men det är skillnad på att prata bakom ryggen, och att prata SKIT bakom ryggen
 
Att vi pratar om andra, är väl fullt naturligt, och kan det inte vara så att oftast är det i positiva ordalag?  
 
Om jag kommenterar DITT liv, betyder det inte ALLS att ditt liv är mer spännande .... tvärtom i många fall. En del gånger när man kommenterar andras liv, är det i den meningen att man är orolig eller rädd att människan i fråga lever ett såpass osunt liv, att denne kommer att fara illa.
 
Tid att leta andras misstag, och kalla det avundsjuka? Kanske ett desperat försök att rentvå sitt eget samvete när man betett sig illa mot andra, att skriva så?
 
Ja ... att Du ens för de här specifika sakerna på tal, betyder nog Mer att DU fastnat i nåt negativt, snarare än att JAG inte lever mitt liv :)  Så tolkar Jag det i alla fall :)  Men .... vi tolkar ju alla som vi vill :) :) 
 
strax dags att böka med middag. Återkommer :)
 
Tjing så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0