Inför festen!

Åh .... vilken härlig dag jag har haft !!!! Jag har ett stort, brett leende över hela ansiktet :)    
 
Nu börjar det vara dags att knyta ihop dagen. Ska ta en kvällspromenad med hundarna bara. Nu är det såpass milt, att till och med Molly kan hänga med på nån längre runda :)
 
Till middag blev det quornfilé med blandsvampssås. Hur gott som helst! 
 
Och hörrni .... det verkar som att det finns två läger - Vegetarian vs icke vegetarian. Det är väl lite onödigt? Jag väljer att inte välja sida, utan väljer att äta det jag vill äta :) Allt det vegetariska jag ätit hittills, har varit OERHÖRT gott! Men ....det mesta av det jag åt tidigare, har åxå varit gott. Nu pratar jag Bara om maten i sig, inga moraliska eller andra ståndpunkter. Men, det verkar som att man Måste välja?! Varför?  
 
Jag har tvättat och manglat nu på eftermiddagen, och det är lika kul varje gång :)  Det är nog för att jag har världens finaste tvättstuga! Man kanske skulle ta med kaffetermosen nästa gång, och bara sitta där och njuta en stund ... fniss
 
I morgon börjar jag jobba kl 8, så det känns nästan som sovmorgon. Men hur det än är med Den saken, så ska jag ta ut hundarna nu, för att krypa isäng sedan. Klockan hinner ju bli en del innan jag kommer isäng i vilket fall som helst. Hoppas Du haft en Bra Dag, och att du kunnat fylla den med värda grejer!
 
Gokväll

Kommentarer
Postat av: Gunilla

...angående att vara veterian eller inte....vissa väljer det pga etiska själ, andra för man måste dra ned på animalprotein, reumatiker mår bättre utan kött, har åtminstone 5 i bekantskapskretsen och här på fb som äter veg/vegan mat ! Konstigt om det skulle provocera...inte mig ialla fall...vi äter redan nu allt mindre o mindre kött,korv, smörgåsmat, mer fisk o skaldjur, rotsaker i massor, nötter, linser o bönor, så mycket gott, typ husmanskost ! Ja alla blir saliga på sin tro...matvalen är ens egna sas Om så biffen är Quorn, soja eller nöt :) Maria så fina bilder på Kelly...4 år....hur gammal är hon ? Viktor fyller 10 år den 16 mars....vår underbare gammelgube ! Kram o nosis från oss <3

2014-02-03 @ 13:22:01
Postat av: Maria

Tack Gunilla :)
Kelly är 7.5 år, så hon är ju rena ungdomen än :)Tänk att Vicke redan är 10 år! Då har vi alltså känt varandra i 10 år :) Kram till dig och dina båda gubbar! <3

2014-02-03 @ 14:06:06
URL: http://bygdsiljumsmaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0