Måndagkväll

En bra dag på jobbet, där timmarna gick så oerhört snabbt som vanligt. Oj vad jag trivs :)
 
Efter jobbet åkte jag till Hannah, sen drog vi iväg upp till OK solbacken, där Hannah hjälpte mig i sann OKQ8-anda :) 
Nu är bilen redo för besiktning i morgon, med ny lampa å allt :)     Efter detta åkte vi på Rusta en sväng, där jag bla köpte en fuskfäll att lägga i min nya fina fåtölj. Gissa vem som la beslag på fällen?!
Efter en härlig promenad med hundarna har jag faktiskt suttit i min nya fåtölj och myst. Värmde lite rester till middag och har bara tagit det lugnt. I morgon ska jag börja jobba 5.45, så det blir att lägga sig tidigt ikväll. 
 
Det här med att beröra andra människor .... har funderat på det lite ikväll. Vissa människor tar man lixom till sitt hjärta på en gång av någon anledning  .... de berör. Andra människor känner man lixom aldrig något särskilt för, även om man träffar dem gång på gång, år efter år. Vad är det som gör att det är skillnad? Vad är det som gör att vissa tar man till sig direkt, utan att känna dem?  Vilken känsla?
 
Ikväll tittade jag på Talang Sverige. Visst har man lyssnat på duktiga sångare och sångerskor förut, blivit rörd, av texten till många låtar, och blir förresten fortfarande .... men trodde nog aldrig att jag skulle gråta till en .... jojk !
 
Killen som jojkade berättade att jojken kom till honom när han satt utanför stugan till sin nyligt bortgångne kompis. Han berättade det, sen började han jojka. Jag kan säga så mycket som att det inte bara var JAG som blev berörd. Juryn blev berörd, Tobias Karlsson grät åxå ... stående ovationer från publiken.  Det var sån .... känsla i den jojken ...  Tänk ... det behövs inga ord. 
 
Återigen - vad är det som gör att man blir berörd av andra.  -  en känsla. Vissa människor når ens inre bara genom att finnas till. Inte alla - men vissa.   Intressant.
 
Nu ska jag ta ut hundarna, och sen gå isäng. Hoppas du haft en bra dag, och fyllt den med nåt värt. 
 
Gokväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0