Slutet

Hög tid att gå ut med hundarna och sedan krypa isäng. Kvällen gick oerhört snabbt!   Hann knappt göra nånting så var den slut :)
 
Kollade på Efterlyst, och Hasse Aros avslutningsprogram . Han har verkligen gjort intryck/avtryck och det är klart att man kommer att sakna hans stämma i programmet. Precis som jag saknar Brynolf Wenth, Leif GW osv. Tänk .... rätt så snart kommer någon annan och tar ens plats .... och då är man inte så himla betydelsefull längre. Det är bara så det är. Inte så märkvärdigt och komplicerat egentligen, utan så är det. 
 
Att leva sitt liv bara för att behaga andra, är med andra ord rätt så bortkastat på sikt. Det viktigaste är att man fyller sitt EGET liv med värda grejer. Alltså, grejer som är värda för en själv. Grejer man mår bra av :)  
 
Man kan tänka sig att man har olika sorts bränsletankar. En tank som man fyller med ilska, en med besvikelse, en med bitterhet, en med hat, en med glädje, en med tacksamhet, en med förväntan, en med hopp. 
 
Ibland har jag fyllt fel tank. Jag har råkat tanka Ilska och bitterhet, istället för glädje och hopp. Inte ofta, men ibland. Som tur är, har jag lämnat in mig på verkstan, fyllt i nåt i tanken som absorberar skiten, så nu är tanken Bara fylld med positiv bränsle igen. DET känns skönt. Kanske DÄRFÖR jag inte känner mig svimlig och ostadig? Det kanske inte ALLS har att göra med tabletter eller kost? Det har att göra med vad jag tankat!
 
Efter dagen, så har jag i alla fall tankat full tank i den positiva tanken, och nu ska jag verkligen vara noga med att INTE tanka den negativa :)    NU blir det en mysig kvällspromenad med hundarna, sedan gonatt. Nöjd med min dag, nöjd med mina insikter. 
 
Gokväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0