Kraft och MOD att förändras.

En bra dag håller på att ta slut, och jag tar helg nu :)   Jag är ledig i morgon och på lördag, för att jobba på söndag igen. 
 
Tänker på det här med att faktiskt klara av att ändra sig. Att ha kraft och mod nog att förändra sitt liv, vare sig det gäller att gå ner i vikt, sluta röka, sluta snusa, sluta missbruka ..... att sluta med ett beteende man mår dåligt av. En del klarar av det. Vissa slutar med beteenden de haft under många år, som kostat dem oerhört, och inte bara DEM, utan även deras anhöriga. 
 
Under många år har jag gråtit tårar av förtvivlan, men de senaste åren har samma person fått mig att gråta - av glädje. Senast idag. 
 
Jag är så stolt. Så oerhört Stolt och glad över att Du gjort den resa du gjort. Det vet du. Älskade lillebror!
 
Dagens middag blev vegbullar med blomkålsmos :)
Ett som är stensäkert - man behöver inte vara vegetarian för att tycka om vegetarisk mat! Supergott!
 
Nu är det dags att ta kvällsrundan med hundarna här, och sedan krypa isäng. Ser fram emot en dag med mildare väder även i morgon, då jag planerar en längre walkabout med hundarna :)  
 
Hoppas du haft en bra dag, och att du fyllt den med nåt värt, och att du gjorde bra val. Själv valde jag Glädje :)
 
Gokväll

Kommentarer
Postat av: Karin E

Ser så himla gott ut!! Mummmmms!!

2014-01-23 @ 23:11:36
Postat av: Maria

Det var det åxå :) :) :)

2014-01-24 @ 10:02:56
URL: http://bygdsiljumsmaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0