Sovmorgon Grand De Luxe Supreme

Jag tog till mig det en vän skrev till mig på facebook igår - du ska VILA dig i frisk, inte ranta runt   Jag tog henne på orden och vaknade 10.30 idag :)  Har vad jag minns, bara varit vaken en enda gång inatt, då jag hostade lite väl mycket, men sen har jag sovit. Kände mig dessutom utvildad när jag vaknade! :) Det var faktiskt länge sedan känner jag. Tog en 30 minuters promenad med hundarna, och nu står jag och dricker kaffe. Jag har min onepiecepymme på, för jag ska tränga ut den lite mer. Upptäckte som sagt igårkväll när jag tog på mig den, att den inte direkt farit väl av att ha tumlats när jag tvättade den. Nu känns den bra i själva omfånget, det är längden på ärmarna och benen som inte rustat till sig under natten ... men det må vara :)
 
Idag ska jag ta bort julen :)  Det räknar jag med tar ca en kvart. Ja, en halvtimme om jag räknar tiden från det jag går ner i förrådet och hämtar upp lådorna som grejorna ska ligga i, tills jag burit ner lådorna igen. Fast .... när jag tänker efter så kan det ta en timme åxå .... eftersom jag tryckt in en massa röt i förrådet sen sist .... förbaskat, det hade jag nästan lyckats glömma bort. Ni vet, jag var ju till Bygdsiljum för ett tag sedan och hämtade de sista kartongerna, som jag hade på vinden där. Jag skjutsade dem i bilen några dagar, tänkte åka på återvinningen och kasta det mesta, men såg att det var några prylar jag ville ha kvar. Plötsligt en dag behövde jag tömma bilen ..... återvinningen var stängd ....... och jag mitt arsle, Bar ner ALLT i förrådet. Japp. Knökfullt är det nu. Men .... det brurkar ju lösa sig .... jag får bara vara där nere och baxa en stund ..... tur jag känner mig utvilad .... och jag ska inte baxa Alltför mycket ..... Jag ska ju vila mig frisk :)
 
Nä klockan är 12 och jag har inte ens hunnit dricka mina tre koppar. Jag ska inte stressa, men kanske trampa på gasen en liten liten aning :)
 
Ha en bra dag hörrni! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0