7000 kronor och änglar

Verkstan ringde igår på morgonen.
- Hej, det var från El & Diesel, vi är färdiga med din bil nu. 
- Bra, vad hittade ni för fel?
 
Oj ... han började rabbla, och när han rabblat en stund insåg jag att det här blir inte billigt. Mycket riktigt. Han avslutade sin långa mening med: 
- Tyvärr så kommer ju det här att kosta en slant. 
- Hur mycket då?
- 7000 kr. 
 
Jag klöste fast mig i skrivbordsskivan och tänkte på att andas. Paniken låg på lut, och i en sån situation är det lätt att börja hyperventilera. Jag tackade för samtalet och visste faktiskt inte om jag skulle skratta eller gråta. 
 
Efter den här dagen har jag dock insett att jag har änglar runt omkring mig. Jag behöver egentligen aldrig oroa mig för någonting överhuvudtaget, så länge jag har mina barn och  mina vänner, DET har jag förstått. 
 
Hur stor käftsmäll verkstadsräkningen än var, så kunde jag lägga mig igårkväll med lätt hjärta. Det känns såpass bra att jag tror inte ens att Meniére kommer förbi pga detta. Rätt åt honom :)
 
Klockan är strax halv 5 och jag har druckit  mitt morgonkaffe. Nu ska jag väcka hundarna och gå en sväng. Jag ska gå förbi bilen och stoppa i motorvärmaren, för även om det är plusgrader, jag har nytt batteri och nya glödstift, så är jag ju rädd om plåtNiklas.  På fredag ska han ombesiktas. Ordinarie besiktning kostade 530 kr. Ombesiktningen kostar 350 kr. Jag tror jag struntar i innerdörr och handtag ett tag till. 
 
Ha en Bra dag och fyll den med nåt värt! Själv tar jag helg kl 9.45 idag :)
 
Gomorron
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0