Det blir inte alltid som man tänkt sig ....

Hör och häpna - bilen startade inte i morse ! Kupévärmaren hade inte hunnit ge full effekt under huven. Kl 05.58 går en buss in till stan, och den brukar vara 5 minuter sen, alltså ALLTID. Kl 06.00 hade jag kopplat batteriladdaren (måste vara mitt mest värda köp någonsin) och kastade mig mot busshållplatsen, bara för att se baken på bussen. Just den här dagen var den alltså i tid!! Nåja 6.18 går nästa, så jag väntade. Men, nog fan var DEN 5 minuter sen, och dök upp 6.23   Ringde jobbet under vägen och berättade att jag skulle bli något sen, så hon som skulle sluta 7.45 fick vara kvar en stund extra för att vänta på mig. Jag Sprang från storvägen, bara 500 m iofs, men svettig hann jag i alla fall bli. Blev inte så många minuter sen, och hade stämpelklockan haft samma tid som vanliga klockor, skulle jag rent ha varit 5 minuter tidig. 
 
Ringde verkstan kl 7 och berättade missödet. Den skulle ha rullats in kl 7, men stod ju kvar på parkeringen i Ursviken och surade. Nåja .... tog bussen hem efter jobbet, tog ut hundarna på promenad. Gick förbi bilen, kopplade loss batteriladdaren och kopplade i kupévärmaren och la igen huven. Om en stund ska jag gå ut och prova veva igång den, för att sen får köra den till verkstan, ta en promenad ner till stan, och ta bussen hem. 
 
Som sagt, det blir inte alltid som man tänkt sig. Tur att det alltid ordnar sig i slutändan :)
 
Tjing så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0