Fredag redan!

Sovit gott inatt och vaknade strax före kl 8. Jag är rejält sliten efter veckan så det känns skönt att vara ledig idag! Kaffet är på gång och hundarna gör inga tendenser till att vilja kliva upp ännu. Morgonpromenaden tänkte jag utöka till att ta en längre runda, för sedan ska jag ta bussen in till stan. Jag är nämligen bjuden på lunch hos Brittis :)
 
Brittis lärde jag känna förra året under sommaren. Det var hon som gjorde nödanropet om Kia, hunden som bodde här under 6 veeckor. Sedan dess har vi haft kontakt, och jag var engagerad när hennes sons pudel Sigge försvann. Jag lånade tomtekläder av henne, som jag idag ska återställa :)
 
I afton har jag tvättstugan åxå. Hade ju tänkt boka den i tisdags, men den var upptagen till idag, ja alltså på tiden 15-19, så det får bli idag istället. Fredagsstädningen får jag nog lägga på morgondagen istället känner jag, det gäller ju att portionera ut det roliga så att man inte gör bort det på samma dag :)
 
Tänker på det här med att själv forma sitt liv. Tänker på det extra mycket nu efter att filmen kommit ut, och alla de positiva reaktionerna jag fått på den.  De tankarna, blandas med bla kommentarer jag tidigare fått här på bloggen, och allt som händer gör ju avtryck i ens liv. Allt påverkar en på olika sätt, frågan är bara hur man väljer att hantera det, naturligtvis åxå vilka verktyg man har för att hantera det. 
 
Hur är jag?  Varför?
 
Tänker på kommentaren jag fick av Jonny för ett tag sedan, där han skrev att Han minsann var uppvuxen med att ärlighet varar längst. 
 
Jag är inte uppvuxen på det sättet. Jag är uppvuxen i en värld av lögner. Det är nog därför ärlighet är så viktigt för mig NU, för jag VET vad lögner ställer till med, och jag VET hur otrygg jag är i en värld av lögner. 
 
Kommentaren jag fick där det skrattades för att jag kallar mig själv hjälte, den tolkar jag på det sättet att man försöker trycka ner mig, men att trycka ner mig är nära nog omöjligt. Jag har varit där nere. Jag har varit så trampad på som man kan bli, och jag har själv arbetat mig upp. Jag kommer aldrig att låta mig trampas på igen. Aldrig. 
 
Kommentarer jag fått om att jag använt bloggen på fel sätt.   Ja, den kommentaren behöver jag väl knappt skriva nån förklaring på. Har sagt det förut, säger det igen - Jag använder min blogg till att ventilera Mina funderingar och Mina tankar. MIN vardag. Om jag KÄNNER mig förbannad och delar det, så är det inte fel. Känslor är aldrig fel. 
 
Alla dessa positiva kommentarer om hur stark jag är, hur positiv och glad jag är ... de tar jag till mig i min lilla bank av positiva känslor och vårdar dem ömt. 
 
Tänker åxå på det här med att vara Lycklig. Jag är den lyckligaste person jag känner, och då överdriver jag inte. Jag vet själv att jag har förmåga att glädjas över det lilla, och jag är så tacksam över det jag har och dit jag kommit. Många gånger har det varit tufft, men jag har aldrig gett upp. Nu tänker jag på det min lillebror skrev för ett bra tag sedan. En gammal bekant till honom, som fortfarande sitter fast i alkoholen, kom fram till lillebror när han varit nykter 3 år och fått jobb. - Du har tur du, sa han. Då svarade lillebror : Det har ingenting med Tur att göra. Sitter du och väntar på Turen, så får du vänta förgäves. 
 
Bra sagt!
 
Nu tar jag mig an den här dagen med mycket postivi energi. Jag ska njuta av varenda stund hela dagen. Det ser ut att bli Sol !!!! :)
 
Gomorron

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0