Inte mycket har förändrats

Följande skrev jag för två år sedan: 

JAG SOM TRODDE JAG VAR LYCKLIG !



Hörde på radion, ja, jag läste det i tidningen åxå, att lågutbildade, låginkomsttagare och kvinnor som använder facebook, ofta är mindre lyckliga och mindre nöjda. 

Tror Ni att det har med facebook att göra?   Det hörs ha att göra med att de flesta lägger upp foton och statusuppdateringar gör det om glada och lyckliga grejjer, och att man då får en illusion om lycka..... som man jämför sitt eget liv med.... och på så sätt känner sig mindre lycklig, och mindre nöjd. 

Jahaja....  jag är både låginkomsttagare och kvinna .... loggar in på fejjan på morgonen, och loggar ur när jag stänger datorn på kvällen. Tittar på andras foton när de varit på resor, ser glada och uppsminkade ut och fotograferade av proffs, läser om andras upptåg, framsteg, bakslag, framgång och motgång. Det är ju inte BARA lycka som hamnar på fejjan ... och dessutom så handlar det väl inte om facebook i sig, det handlar ju om att man isf jämför sig med andra människor, och anser sig vara sämre, mindre värd, misslyckad .... i sina egna ögon. 

Jag jämför mig inte med andra. Varför skulle jag? Jag är både lycklig, nöjd och Stolt. Jag lever det liv som JAG skapar åt mig själv, med vissa reservationer för saker jag inte Kan påverka. Jag hävdar bestämt att jag är bland de lyckligaste ... fast... är det gjort en undersökning som hävdar motsatsen... så är det väl så. Jag är nog olycklig.... men ....  är det såhär att vara olycklig.... då behöver jag banne mig inte vara lycklig :) :) :)

Gomorron
 
Det som förändrats sedan jag skrev det, är att jag tjänar mer pengar :) :) :)    I övrigt ser det likadant ut som då. 
Nu ska jag byta morgonrock och tjocksockar mot promenadkläder, väcka hundarna och gå ut en sväng. Sedan väntar mitt härliga jobb :)  Gud va jag trivs!!! :)
 
Gomorron

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0