People like you ....

Då var det en ny dag igen :) 
 
Hundarna har inte klivit upp än, men Molly kröp fram under täcket och spydde upp två ..... vad det nu var. Såg ut som två stora bajskorvar. Jag hämtade hushållspapper och skulle plocka upp dem, då hann hon glufsa i sig den ena igen. Vet fortfarande inte vad det var ..... nåt slags skumgummi eller nåt. Hon är expert på att äta det hon hittar ute. Nåja, hon kröp under täcket igen. Den andra kommer väl upp så småningom. Bara att bädda rent i sängen några dagar tidigare än planerat.  :)
 
Idag är det Inte ett moln, så långt ögat kan nå. Det blir en underbar dag, även om den inte ska spenderas på stranden .... fniss
 
Nåt väldigt märkligt och roligt hände nu på morgonen. Jag hade mailat transportstyrelsen och frågat om man får dela upp betalningen på bilskatten. Ni vet .... bilen har kostat lite för mycket i slutet, så häromdagen då bilskattsinbetalningen kom, så fick jag en klump i magen, eller halsen eller vad man ska säga. Nåja, jag mailade dit och frågade. Nu fick man inte dela upp betalningen, men det var inte det som var det roliga, utan handläggaren som svarade skickade mailet till en annan som heter Tafvelin, (samma mailadress minus Maria) han vidarebefordrade det mail som skulle till mig. Det var inte särskilt kul att mailet som skulle till MIG, hamnade hos någon annan, men nu blev det som det blev, och han frågade om det var jag som skrivit boken "Ska jag våga berätta"  Hahaha, var inte DET kul så säg!  Han berättade att han hittat den på ett bibliotek i slutet på 90-talet, och inte gått från stolen förrän han läst ut den. Förresten, kopierar mailet rakt av så ni kan läsa själva:
 

Magnus Tafvelin [email protected]

05:45 (53 minuter sedan)
 
till mig
 
 
 
 
Hi Maria,
 
Jag tror handläggaren slarvade bort en del av din emailadress så svaret hamnade hos mig. Härmed skickar jag vidare svaret till dig.
 
 
Slutligen något helt annat och jag chansar nu hejvilt så jag kan ha tagit fel på person. Vad jag vill säga är att jag tycker det var mycket starkt av dig att skriva den där boken om dig och din far. Jag snubblade över den i ett bibliotek i slutet av 90-talet och rörde mig inte ur fläcken förrän jag läst ut den. People like you make the world a better place.

/Magnus Tafvelin
 
Hur fränt som helst tycker jag :) 
 
People like you make the world a better place. Den meningen kommer att hänga med i bakhuvudet väldigt länge. 
 
Nu ska jag väcka hundarna och gå morgonpromenad. Ha en Bra dag och fyll den med nåt värt. Man kan ju faktiskt ha som ett mission: Make the world a better place. 
 
Gomorron

Kommentarer
Postat av: Bella

Så fantastiskt!! blev ju så mycket bättre än om det kommit rätt från början...

2014-03-25 @ 10:38:26
Postat av: Maria

Ja, hahaha, betydligt bättre. Då gjorde det knappt nåt att jag inte fick dela upp betalningen, det här var mycket bättre :)

2014-03-25 @ 14:21:39
URL: http://bygdsiljumsmaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0