hugget som stucket, skuret som skuret

Glad i hågen åkte jag iväg till Pernilla och Nils för att hjälpa dem i huset. Det finns en massa småfix att pyssla med. Jag gav mig i kast med att tälja lite på en grunka... men kniven var vass och jag var lite klantig, så hux flux skar jag mig rejält i ena långfingret. Det blev rätt djupt och Pernilla skrek: Titta inte på fingret mamma, titta inte. Hon var rädd jag skulle svimma. Nåja, såå djupt var det inte. Både Nils och Pernilla var dock tvungna att avbryta det de höll på med, för att leta förbandslådan.

Japp, när fingret var omhändertaget så fortsatte jag mitt täljande, med påföljd att jag efter ett par minuter skar mig i pekfingret åxå. När det var omhändertaget så tog vi kafferast. Sen åkte jag hem. Tyckte att det var bäst så, så att de fick jobba på i lugn och ro :)

Nu ska jag snart kränga på mig regnkläderna och gå ut med hundarna. Kelly är inklickad, Paddy behöver nån gång till :) :)  Ska bli kul att påbörja träningen.

Ikväll blir det räkor och ett glas vitt tänkte jag. Lämplig avslutning på helgen.

Goafton

Kommentarer
Postat av: liz

Nee men med amstaffs är det extremt viktigt att man gör så. Och frågan var om amstaffs inte andra hundar

2010-08-22 @ 19:35:28
URL: http://anklagainteoss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0