Runt runt runt

När jag i tidigare inlägg pratade om att man kanske borde springa runt runt i snön för att testa ifall det är en hit, så måste min hjärna ha trott att jag ville att DEN skulle snurra runt runt. Vaknade inatt kl 2 av att ALLTING snurrade och det var ju inte SÅ jag menade.

Igår var jag in på ögon på lassa. Läckaget i gula fläcken är stoppat av laserbehandlingen, men synen på ögat är inte bra, ser dubbelt och krokigt och det är verkligen urjobbigt. Jag måste blunda när jag ska läsa... ja... med höger öga alltså... inte med båda ;)  men det finns hopp om att det ska läka ihop såpass att dubbelseendet och krokigheten ska minska eller i bästa fall försvinna. Att jag måste skaffa nya glasögon IGEN... eller åtminstone nytt glas på högersidan...  ja.. det får man väl ta då. Jag längtar i alla fall tills  jag slipper se dubbelt och krokigt.

När jag kom hem från lassa åt jag lite lunch, var ut med hundarna, gick på jobbet. MEN jag fick gå hem igen efter en timme. Herregud sån huvud och ögonvärk jag hade. För ljust var det åxå så man fick kisa hela tiden. Nåja, Anki, min räddare i nöden, jobbade mina timmar i slutet, Tack Anki! Tack även för lånet av bilen!! TACK även för kanongod paj !!!!! :)

Jag gick hem och la mig. Var tvungen ringa min kompis Annica som skulle ha varit här igårkväll. Jag mådde inget vidare, så hon fick hälsa på nån annan kompis. Kring 19 klev jag upp och åt lite, sen låg jag mest i soffan tills det var dags att pinka hundarna en sista gång. Vaknade sen kl 2 av att allting snurrade. Å FY FAN för dessa yrselattacker. Natten var fruktansvärd minst sagt. Det märks att jag fått meniére även på höger sida. Attackerna är mer aggressiva såhär i början. Halv 10 kom jag mig upp och stapplade ut med hundarna. Jag tvingade mig den vanliga rundan så att hundarna skulle få springa lösa. Det brukar ta 40 minuter men tog en dryg timme. Jag trodde ärligt talat inte att jag skulle ta mig hem ett tag.... genomblöt av svett, ostadig och svag. Men jag behövde inte ringa någon för bärgning utan kom mig så småningom in. Har legat i stort sett sen dess. Nu har jag ätit lite och ska koka kaffe. Måtte jag må bra sen ikväll. Just nu tycker jag rätt synd om mig själv som ni märker, och det kommer jag nog att göra resten av dagen.  Ska ändå försöka fylla dagen med nåt värt: har glass i frysen och den ska jag äta upp.
Goddag

Kommentarer
Postat av: Liz

Det handlar inte om att ha fördomar och jag VET att de kollade på mig pga min hund och inte på grund av mina skor! För de tittade först på min hund och jag gick på gräsmattan för det var så halt och att de såg rädda ut i ren resepkt! Så då ska jag inte behöva få såna blickar!

2010-10-16 @ 13:54:20
URL: http://wifeey.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh, så gott med glass. :P

Föresten, vad tycker du om min blogg? Jag försöker få fler läsare så jag undrar om du vill göra bloglovinbyten? ;)

2010-10-17 @ 15:47:34
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: Anki

Guud jag har ju inte tittat in här på länge! Men jag blev just några centimetrar längre! Varsågod och jag hoppas att det löser sig med ögat och öronen också för den delen! :)

2010-10-21 @ 20:09:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0