Undercover

Efter jobbet så blev det en 1.5 timmes utevistelse med hundarna, varav en timme var promenad, och 30 minuter var för mig och Kelly att vänta på Paddy som slog följe med en hare, eller vad det nu var han fick syn på. Nåja. Det var ju bara att vänta vid platsen han försvann, och Kelly skötte underhållningen så bra att det blev inte tråkigt en sekund att vänta :)

Men vet ni!! Jag har varit med om nåt så spännande ikväll att det kan ni aldrig tro. Carro, bor här i bgm, några hus bort, är polis.... hon skrev till mig på facebook för en halvtimme sen typ. Hon undrade om jag visste vad det... men vänta... vågar jag skriva det här på bloggen... man vet ju aldrig vilka som läser.... eller ok då. Jag vet nog ganska exakt vilka som läser... fniss...

Nåja. Carro skrev och frågade om jag visste vad det var för bil som stod nere på ica-parkeringen med släckta lysen, tomgången på. Verkade suspekt

ok... jag förvandlades till undercoveragent. Svarta kläder.... ingen reflexväst.... hundarna fick inga reflexhalsband. Här gällde det att inte röja sin identitet. Vi smög ner för trappen.... ut på gården.... jag viskade till hundarna: Nu gäller det. Det är skarpt läge. De förstod vad jag sa så de var på helspänn när vi gick mot ica. Vi korsade vägen och kom runt knuten på ica. Jag knöt näven hårt runt kopplen.... gudarna vet vad mina hundar tar sig till om de kommer lös med kriminella gastar som inte vill hellre än att slita min strupe i två delar....

parkeringen var tom. Det blev som ett vacuum i bröstet. Uppdraget var lixom upplöst i intet. Hundarna pissade sen gick vi hem. MEN... jag ska tillbaka dit på sista pinkrundan och kolla läget. Min anställning som undercoveragent är inte över på långa vägar, och jag ser för min inre syn hur jag lyfter BygdsiljumsBragdBuckla mot skyn, och hundarna får sina Bragdmedaljer fastsatta i halsbanden.........  to be continued....

Sov gott.... mohahahahahaha.... om ni kan.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0