Examen :)



Ok... Paddy är trött.... även ikväll. Han har haft examen i viltspårskursen...   men vill inte ställa upp på en bild där han stoltserar med en älgklöv i munnen, med reslig kroppshållning och krökt nacke... nä.. han är som Ferdinand... tar det hellre lungt...   Det gjorde han även på dagens, tillika kursens sista spår. Till en början följde han spårkärnan perfekt... men efter 100 meter och två vinklar... tyckte han helt enkelt inte att det var roligt längre... så han tröck ner skallen i sorkhål istället, i hopp om mer action.  Nåja... efter mycket hjälp och tillbakavisningar på spåret, så hittade han klöven till slut... men inte var det med någon överdrivet stor motivation... nä..  en sån här dag känner man att Paddy nog skulle passa bäst på ett äldreboende.... sittande i en gammal tant eller farbrors knä.... med krökt nacke och slutna ögon... och bli klappad. Det är nog DÄR han skulle passa bäst :) 

När jag kom hem, blev det en kort pinkstund med hundarna, sen iväg på en ridtur med Pernilla. Hannah var där åxå och provade rida en liten runda :) :)   Jag och Pernilla var ute 1.5 timmar, helt underbart :)  När vi var klara och släppt ut dem i hagen igen, åkte jag hem och gick en längre promenad med hundarna. Härligt ute... inte för varmt... och inte för blåsigt :)

Nu håller det på att vara dags att gå ut sista svängen. Ska bara ner i tvättstugan en vända först. I morrn ska jag in till stan på arbetsförmedlingen.  Ska dit och lämna en lunta med läkarutlåtanden. Tänk... läkarutlåtanden genom åren, som ligger till grund för sjukersättning... har jag aldrig läst själv, utan de skickas direkt till FK. Nu har jag ju läst de jag rekvirerat för att kunna lämna på AF. Det är inte så att man blir piggare av att läsa dem precis.... läkarna beskriver hur Meniére och ögonsjukdomen jag har, inte går att bota, men man gör allt för att förhindra progress, att jag ska förlora hörsel och syn..... . Tur att jag har ögonsjukdomen enbart på ena ögat än så länge...

Nä, nu ska jag skaka av mig det där. Tur man lämnar ifrån sig alla papper i morrn, så man inte läser dem gång på gång.... det räcker nu :)

Dagen har varit fantastisk i alla fall. I morrn ska jag se till att dagen blir strålande :) :) :)  Det är MINA VAL som avgör hur dagen blir. Inte vädret, inte tv-programmen, inte någon annan, utan JAG och mina VAL :) GUD så häftigt... vilken makt man har :)

Gokväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0